A 2014–2015-öshöz képest eltörpül a Közgép nyeresége, de már újra az egymilliárd forintot közelíti.
844 millió forintra nőtt a Közgép adózott eredménye 2021-ben – derül ki a vállalat most leadott éves beszámolójából. A cég árbevétele az egy évvel korábbi 12,1-ről 10,4 milliárd forintra csökkent, de az igénybe vett szolgáltatásokon megspóroltak 2020-hoz képest 1,9 milliárd forintot, és néhány tízmillió forintot a személyi ráfordításokon és az „egyéb ráfordítások” nevű tételen is behoztak, így több mint ötszörösére nőtt a profit a 2020-as 159 millió forinthoz képest.
A profitot beteszik az eredménytartalékba, osztalékot nem vesznek ki - döntöttek a tulajdonosok. A cég többségi tulajdonosa 51 százalékos tulajdonrésszel Szíjj László, a kisebbségi tulajdonosok közül a legnagyobb, 43 százalékos részesedés Nyerges Zsolté.
Korábban, amikor a Közgép még Simicska Lajosé volt, ő pedig a NER első éveinek első számú oligarchájaként tevékenykedett, a mostani profit szinte észrevehetetlenül apró tételnek számított volna. 2014-ben például 4,3 milliárd forint volt az adózott eredmény, 2015-re ez 13 milliárd forintra nőtt. Aztán jött a G-nap, és megzuhant a profit: 2016-ban 603 millió, 2017-ben 541 millió, 2018-ban pedig már csak 30 millió forint volt a nyereség.
Innen indult újra a növekedés, épp az után, hogy 2018-ban Simicska eladta a vállalatot Nyerges Zsoltnak, tőle pedig egy évvel később vette meg Szíjj a többségi tulajdonrészt. 2019-ben 72 millió, 2020-ban 159 millió, most pedig már milliárdoshoz közelítő profit jött össze.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.