Domány András
Szerzőnk Domány András

A cégenek a honlapjukon is fel kell tüntetniük, hogy államilag korlátozott árú termékeket árusítanak.

Amit a Kormányzati Tájékoztatási Központ este jelzett, az valamivel később Rogán Antal miniszterelnöki kabinetfőnök miniszteri rendeleteként meg is jelent: a boltokban a kormány által megszabott tájékoztató táblákat kell kitenni az árstopról jövő keddtől.

A „hipermarket, nagyméretű szupermarket, szupermarket, diszkont és a diszkont területi minimumánál kisebb, de bruttó 200 m2-nél nagyobb alapterületű” üzletben a közzétett három minta közül az elsőt kell alkalmazni, mégpedig „az üzlet vásárlók által használható összes bejáratánál, az üzletben szokásosan használt információs táblákkal megegyező méretű, de legalább 297×420 milliméter nagyságú (A3) méretben, jól láthatóan”. Az ennél kisebb, illetve a kereskedelmi törvény hatálya alá nem tartozó boltok üzemeltetői választhatnak a háromféle minta közül, és náluk elég a legalább 210×297 milliméter nagyságú (A4) méret.

Magyar Közlöny

Nem feledkeztek meg a honlappal rendelkező cégekről sem, ideértve azokat, amelyek csak online árusítanak: nekik az első mintát kell kitenniük a nyitó felületen jól látható méretben. (A többi mintát ide kattintva, a Magyar Közlönyben nézheti meg.)

Ezzel nem ért véget a szabályozás: Rogán Antal pontos „műszaki-szakmai leírást” tesz majd közzé a kormány honlapján a tájékoztató táblákról.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.