Tarnay Kristóf Ábel
Szerzőnk Tarnay Kristóf Ábel

A magyar cég üdítőmárkájához túlságosan hasonlított egy nemzetközi rövidítés.

A „meginstáztuk”, a „bulika” vagy a „puszi” kifejezések mellett a „XOXO” (az angolban használt kedves üdvözlés, az „ölelések és csókok” gyakran használt rövidítése) is felkerült tavaly a Coca-Cola üdítők dobozaira, ami miatt perre ment a Hell energiaital gyártója és meg is nyerte.

Az ítélet szerint a Coca-Cola ezzel a felirattal megsértette a Hell jegesteamárkájának, a XIXO-nak a védjegyét, vélhetően a hozzá túlságosan hasonlító felirattal. Az amerikai hátterű cég ezeket a csomagolásokat már nem használja, így nem tudja levenni őket a polcokról, azt a szöveget, amelynek közzétételére a Fővárosi Ítélőtábla kötelezte, jelenleg is kinn tartja a weboldalának nyitólapján.

coca-cola.hu (képernyőmentés)

Nem ez az első alkalom, hogy a szikszói energiaitalcég beleszáll az üdítőipari óriásba. Tavaly februárban a PET-palackos csomagolásaikhoz kapcsolódó kampányukért támadták őket, igaz, a másfél literes jegesteáinál a XIXO is alkalmaz pillepalackokat.

Hasonló védjegyviták pedig mostanában a TV2 és a ViacomCBS között voltak a TV2 Comedy neve miatt. Ez a bíróság szerint egy logómódosítással nem hasonlít túlzottan a Comedy Centralra, mivel a TV2 előtagot a nézők jól be tudják azonosítani.

Gazdaság Fülöp István 2024. december. 27. 12:00

Egy friss tanulmány példákkal bizonyítja, hogy terel, elhallgat és valótlanságokat állít a kormányzat és az akkugyárak is a kockázatokról

„Iparbiztonsági kockázatok a magyar akkumulátorgyártásban és az ezzel kapcsolatos kommunikáció” címmel átfogó elemzést tett közzé Éltető Andrea, a KRTK Világgazdasági Intézetének tudományos főmunkatársa, amelyben a magyar akkumulátoriparral kapcsolatban rámutat az iparbiztonsági kihívásokra, a lakossági tájékoztatás hiányosságaira és a civilek elhallgattatására is.