A versenyhatóság szerint a jegyértékesítő platform megtévesztette a fogyasztókat, valamint pszichés nyomás alá helyezte őket.
A Gazdasági Versenyhivatal 472 millió forintos bírságot szabott ki a Viagogo jegyértékesítő platform svájci üzemeltetőjére a fogyasztókat megtévesztő és pszichés nyomás alá helyező, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatai miatt. A hivatal közleményében kiemelte: megtiltották a „jogsértő gyakorlatok folytatását”, valamint arra kötelezték a vállalkozást, hogy száz napon belül igazolja a hatóság felé a jogszerű működést.
A GVH 2019 vége óta folytatott vizsgálatot a globális jegyértékesítő platform működtetőivel szemben, mivel a magyar fogyasztóktól számos panasz érkezett a szolgáltatással kapcsolatban. Feltárták, hogy a platform hibásan tájékoztatta felhasználóit a fizetendő vételárról és az átváltási árfolyamról,
a vásárlás folyamata során ugyanis a jegyárakra számtalan további, egymást részben átfedő tétel rakódott, amelyekkel a fogyasztók csepegtetve, zavaros módon szembesülhettek.
Emellett a ténylegesen alkalmazott devizaátváltási árfolyam egyes esetekben csak akkor derült ki a felhasználók számára, amikor a szolgáltató megterhelte bankkártyájukat a végösszeggel.
A portál a jegyvásárlás során folyamatosan sürgető üzenetekkel helyezte pszichés nyomás alá a fogyasztókat. Ez a módszer jogellenes, agresszív kereskedelmi gyakorlatnak minősül, mivel megzavarja a nyugodt és megfontolt döntési folyamatot – hívta fel a figyelmet a GVH.
A hatóság szerint szintén jogsértő volt, hogy a fogyasztók számára nem derült ki a platform szerepe a jegyértékesítésben, így a fogyasztók nem kaptak megfelelő információt arról, hogy a jegy megvásárlására vonatkozó szerződést pontosan kivel kötik meg.