Alkatrészhiányra és az ágazat átalakulására hivatkozik a Continental makói üzemének vezetője.
Közel 100 embert már elbocsátottak az idei évben, és az év végéig újabb 140 dolgozótól válik meg a makói gyár – tudta meg a delmagyar.hu, hozzátéve, hogy túlnyomórészt munkaerő-kölcsönző cég által kiközvetített munkástól válnak meg. Korábban 37 saját, és 53 szintén kölcsönzött munkaerőtől vált meg a gazdasági társaság.
A ContiTech makói üzem a Continental magyarországi gyárainak egyike, itt 1600-an dolgoznak. Kora tavasszal azért szerveztek sztrájkot Makón, mert a cégcsoport két üzemében, Makón kívül még Vácott, felbontották a kollektív szerződést, a munkabeszüntetés szervezői a megszerzett jogaik megtartása miatt állították meg a munkát a gyárban.
A lapnak, az üzemet vezető Szűrszabó Levente cáfolta azokat a vádakat, amelyek szerint a sztrájkolókat küldték volna el megtorlásként. A leépítést az igazgató szerint üzleti megfontolások miatt kell meglépniük, mivel az üzem veszteséget termel, egyfelől a globális félvezetőhiány, másfelől pedig az elektromos autók térnyerése miatt. Évek óta nem érkezett a gyárba új projekt, harmadik éve veszteséget termelnek.
Az év elején a cégvezetés abban állapodott meg a sztrájkot szervező szakszervezettel, hogy az év végéig megegyeznek az új kollektív szerződés elemeiről. Hajdú Roland, a Makói Gumiipari Szakszervezet vezetője erről annyit mondott a hvg.hu-nak, hogy folynak a tárgyalások, a céggel közösen nyilatkoznak majd, amennyiben a megállapodást tető alá hozták. A szakszervezeti vezető szerint, hiába cserélte le májusban a cégcsoport a makói üzem vezetőjét, akivel egyébként elmérgesedett a munkavállalók viszonya, a helyzet az új igazgatóval sem lett sokkal jobb. Ideérkezése után többször szeretett volna az érdekvédő segítséget kérni egy-egy konkrét ügyben, nem sikerült együttműködniük. Aztán el is kezdődtek szórványosan a kirúgások, amelyek kisvártatva a sajtót is megjárt csendrendelet követett. Hajdú mindeközben azt látta az egyik közösségi oldalon, hogy a HR-csoport csapatépítő tréninget tart, és ott a létszám is szaporodott. Ezek egyik sem segített a munkavállalók és a menedzsment viszonyán, most meg itt a bejelentés az újabb kirúgásokról. Hajdú azt is elmondta, hogy az elbocsátottaknak segítenek, ha az szükséges, az eddig kirúgott munkások szinte kivétel nélkül elhelyezkedtek már.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.