A táblás csokik fogytak a legjobban tavaly, de az édességek piaca sem úszta meg az alapanyagok árrobbanását a Mondelez Hungária ügyvezetője szerint.
Az édességek piacára is komoly hatással volt a járványhelyzet – mondta Mayer Gábor, a Milkát, a Győri Édest és a Negrót is forgalmazó Mondelez Hungária Kft. ügyvezetője a Napi.hu-nak. Mayer szerint tovább segítette a másfél billió dolláros snackpiac bővülését a pandémia:
A korlátozások miatt otthon maradt emberek a snackfogyasztást részesítették előnyben a hagyományos étkezéssel szemben, és a felnőtt lakosság valamivel többet nassolt, mint a járványt megelőző időszakban
– idézte a State of Snacking nevű 2020-as nemzetközi kutatást. Az emberek a jól ismert márkákat választották, az újdonságok kevésbé érdekelték őket. Emellett erősödött a tudatos fogyasztás trendje: a vevők bevásárlólisták mentén költötték a pénzt, az impulzustermékek – például a rágó, vagy más, a boltok kasszáinál értékesített dolgok – helyett az alapvető élelmiszereket és az egészséges összetevőkből készülő termékeket keresték.
A magyar fogyasztók viselkedése abszolút egybevág a nemzetközi jelentésben leírt trenddel, noha a kelet-közép-európai országok esetében ez nem mindig van így
– derül ki az interjúból. Magyarországon is előtérbe került a snackfogyasztás, ennek köszönhetően rekordévet zárhatott tavaly a Mondelez Hungária. A teljes snackkategória közel 10 százalékos növekedésben volt a cég esetében, a bővülést pedig a táblás csokoládé kategóriája vezérelte.
Bár árbevételben nagyon sikeres évet zártunk tavaly, az eredményességnél már nem mondható el ugyanez
– mondta Mayer az elmúlt év nyersanyagpiaci árrobbanásáról. Az alapanyagárak drágulását jobbára a hatékonyság növelésével ellensúlyozza a cég, de ez idén már nem megy. Így 2021-ben kétszer is árat emeltek – egyszer januárban, majd júniusban –, összesen 3,5 százalékkal. Az ügyvezető arra számít, hogy további áremelésekre lesz szükségük, hogy a Mondelez Hungária nyereségessége megközelítse a pandémia előtti szintet.