Az MVM így is elkötelezett a működés mellett.
A Mátrai Erőmű a 2019. évi 5,9 milliárd forint veszteség után 42,7 milliárd forint veszteséget termelt – írja a Telex az erőmű 2020-as beszámolója alapján.
A cikk szerint a Mátrai Erőmű forgalma eközben 77,6 milliárd forintról, 76,4 milliárd forintra apadt. Bár a kilátások nem túl jók, az MVM Magyar Villamosművek kijelentette, hogy 2021. december 31-ig elkötelezett a működés további finanszírozása mellett.
Az erőmű 73 százalékát Mészáros Lőrinc és üzleti köre 5,9 milliárd forintért vette meg 2018-ban az államtól, és még abban az évben a tulajdonosok 11,2 milliárdos osztalékot vettek ki az eredménytartalék terhére.
A Mátrai Erőművet az MVM tavaly megvásárolta Mészáros Lőrinc tőzsdei érdekeltségétől, az Opustól, illetve egy szintén Mészároshoz köthető magántőkealaptól 17,4 milliárd forintért. Valójában azonban – mint korábban beszámoltunk róla – közel 44 milliárdba kerülhetett az államnak az erőmű megszerzése.
Leárazva vette a Mátrai Erőművet az állam, ezért kell még rákölteni pár tízmilliárdot
Valójában 44 milliárdba kerül az államnak a Mátrai Erőmű megszerzése. A 17,4 milliárdos vételár ugyanis a külső adósságok miatt olcsósított ár, az állami MVM most tehermentesíti az erőmű-cégcsoportot, illetve a cégeknek már a működéshez azonnal tőkeinjekcióra van szükségük.
A kormány tervei szerint 2025-re egy 500 megawattos gázerőmű fog állni a Mátrai Erőmű területén.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.