Az öt másodperces reklámra elköltötték a teljes marketingbüdzséjüket.
A Super Bowl szünetében öt másodpercnyi reklámidőt vásárolt a Reddit amerikai internetes fórum, hogy a GameStop-sztorit ünnepelje – vette észre a 444.hu. Az észak-amerikai profi amerikaifutball-liga (NFL) döntőjének reklámideje az egyik legdrágábban értékesített hirdetési sáv a világon, így a Redditnek – állítása szerint – a teljes marketingbüdzséjét rá kellett szánnia a hirdetésre.
Az öt másodpercben egy feliratot jelenítettek meg, amelyben többek között ez volt olvasható:
Ha valamit megtanultunk a közösségünktől az utóbbi hetekben, az az, hogy a kisemberek lényegében bármit elérhetnek, ha egy közös ötlet mentén összefognak.
What just happened? pic.twitter.com/DypRp6DeQt
— Reddit (@reddit) February 8, 2021
Ezzel a GameStop videojáték-boltlánc esetére utaltak. A fórum WallStreetBets (WSB) nevű csoportjának kisbefektetői januárban kezdtek a tőzsde felforgatásába azzal, hogy tömegesen, összehangoltan vásárolták a GameStop részvényeit. Később egyre több másik cég papírjait is venni kezdték, óriási tőzsdei lufikat fújva ezzel, és rengeteg kárt okozva az érintett részvények gyengülésére spekuláló nagybefektetőknek. A WSB-nek már milliós a tagsága.
A hirdetés a továbbiakban is a közösség fontosságáról szólt, illetve arról, hogy a fórum teret enged ezeknek a közösségeknek.
A piacok és a szabályozók sem voltak felkészülve a kisemberek összefogására
Példa nélküli spekulációt indítottak el amatőr befektetők az amerikai GameStop videójáték-kereskedő részvényeire, amelyek árfolyama az egekbe emelkedett. A shortoló befektetési alapok óriásit buktak, de a kisbefektetők nagy lelkesedésének is sírás lehet a vége.