A német cégnek nem megy jól a szekér, Magyarországon is elhalasztott egy beruházást, de a berlini segítséggel nem járnának jól.
A világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója, a Magyarországon is aktív német Thyssenkrupp nem kér a német kormányzat által felkínált állami segítségnyújtásból. A vállalat pénzügyi igazgatója, Klaus Keysberg jelentette be, hogy a magas kamatok és a visszafizetési feltételek miatt hosszú távon túl sokba kerülne a kormányzati segítség – írja a G7.
A Thyssenkruppnak évek óta nehézségei vannak – emlékeztet a lap. Leginkább az acélgyártási üzletágának a kínai túltermelés miatt, az ügyben Angela Merkel német kancellár és Hszi Csin-ping kínai elnök is egyeztetett egymással. A technológiai vállalatcsoport már tavaly is meg akart válni a küszködő acélgyártó szegmenstől, amelynek kilátásait tovább rontotta az idei koronavírus-járvány.
A német cég egyike azoknak a külföldi vállalkozásoknak, amelyik elhalasztott vagy lemondott magyarországi beruházást a járvány kitörése óta. A Thyssenkrupp pécsi motoralkatrész-gyára felépítését tolta el 1,5-2 évvel. A Lufthansa Technik pedig a miskolci reptér mellett épített volna 400 embernek munkát adó repülőgépalkatrész-gyárat, erről határozatlan időre lemondtak. A német BMW voltaképpen bejelentette a debreceni gyára csúszását, azonban Szijjártó Péter hadjáratot indított a csúszás szó használata ellen – még az önkormányzat készíti elő a területet, fix végső gyárnyitási dátumot pedig sose tűztek ki, így nem feltétlenül muszáj csúszásnak nevezni, ami történik.