Az RM International tavaly és tavalyelőtt is milliós veszteségeket könyvelt el, mégis szerepet kapott a 750 milliárd forintosra tervezett Budapest–Belgrád-projektben. Nemrég új tagokkal bővült az igazgatósága.
A nyáron új tagokkal bővült az RM International Zrt., amely több céghez hasonlóan szerepet kapott a Budapest–Belgrád vasútfejlesztési projektben. Az RM sokáig alvó vállalkozás volt: 2017-ben hozták létre azzal a céllal, hogy egyszer majd szükség lesz rá a nagy infrastruktúrafejlesztések idején – írta az Mfor.hu.
Az RM az elmúlt időszakban nem végzett érdemi tevékenységet, bevételei nem voltak, így veszteséggel zárta a tavalyelőtti (-178,1 millió) és a tavalyi (-7,4 millió) üzleti évet is.
A lap arra hívja fel a figyelmet, hogy nyáron olyan emberek ültek be az RM igazgatóságába, akik Mészáros Lőrinc felcsúti milliárdos birodalmának különböző részeiből érkeztek. A cikkben neveket is említenek, például Németh Tamásét, aki a Mészáros és Mészáros Kft.-ben ügyvezető és Sárváry Istvánét, aki a V-Híd Zrt.-ben tölt be vezérigazgatói pozíciót.
Az Mfor mindebből arra következtet, hogy a tulajdonosi kör elérkezettnek látta az időt, hogy felélessze az RM Internationalt.
A jövő évi költségvetésben 132,3 milliárd forint áll rendelkezésre a Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának felújítására, a pénzt a gazdaságvédelmi alapból fogják kifizetni. Vagyis egy olyan keretből, amit alapvetően a koronavírus-járvány elleni küzdelem miatt hozott létre a kormány.