Vállalta a Tesco, hogy webáruházzá fejleszti az online vásárlás lehetőségét, így megúszta a büntetést. Első ránézésre lehet, hogy nem egyértelmű, mi a kettő közötti különbség, de a GVH szerint az áruházlánc nem tette egyértelművé, melyikről van szó.
Elfogadta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Tesco kötelezettségvállalását, így az áruházlánc fejleszti, valamint az egész országra kiterjeszti a kiszállítással kapcsolatos szolgáltatásait – közölte Rigó Csaba Balázs, a hivatal elnöke.
A versenyhivatal azért folytatott eljárást a Tescóval szemben, mert az áruházlánc nem tette egyértelművé,
hogy honlapja valójában nem webáruház, hanem online bevásárlás szolgáltatást nyújt.
A két elnevezés között az a különbség, hogy az online bevásárlásnál elfogadható, hogy a vásárló csak az átvételkor tudja meg, hogy legalább egy termék hiányzik vagy más helyettesítőt küldtek helyette, a webáruháznál pedig nem lehet ilyen. A GVH szerint a Tesco nem jelezte egyértelműen, hogy az ő esetükben online bevásárlásról van szó.
Az eljárás során a Tesco kötelezettséget vállalt arra, hogy 15 nap alatt egyértelművé teszi honlapját. Emellett három hónap múlva valódi webáruházat is üzemeltet majd az eddigi szolgáltatásával le nem fedett területen, azaz elsősorban a kisebb településeken, ott 3000 termék, jelentős részben tartós élelmiszer lesz elérhető. A webáruházat hat hónap múlva országos lefedettségűvé teszi az áruházlánc – ígérték.