Vállalkozás Lengyel Miklós 2020. szeptember. 07. 15:56

A legőrültebb ötleteket is bevetik a túlélésért küzdő légitársaságok

A házhoz szállított sajttortától és fagyasztott csirkétől elkezdve az Antarktiszt átrepülő légi turizmusig: a legkülönfélébb ötletekkel próbálnak talpon maradni a légitársaságok.

Koronavírus-járvány
Friss cikkek a témában

Leghamarabb jövő év közepén állhat helyre a nemzetközi légiforgalom, de a légitársaságoknak addig is élniük kell valamiből. Mindent kitalálnak, amivel pénzhez juthatnak – írja a Bloomberg.

Az ausztrál Qantas például az egyik Boeing Dreamlinerét arra használja, hogy légi körutat szervez az Antarktisz fölött. Az utazásnak borsos ára van: 7999 ausztrál dollár, ez jelenleg több mint 1,7 millió forintnak felel meg. November és február között hét útra lehet jelentkezni az Antarktisz fölött, amelyek a cég szerint "kihagyhatatlan élményt" jelentenek, és 12-14 órásak.

A Qantas nemcsak ebből szeretne pénzt csinálni. Piacra dobott a cég olyan pizsamákat is, melyeket eddig csak az első osztályon utazók kaptak a hosszú utakra: 10 ezret máris elkapkodtak belőle.

Azt a 25 ausztrál dollár, vagyis 5500 forint értékű csomagot, melyet a drágább üléseket elfoglaló utasok eddig ingyen kaptak meg, most szintén piacra dobták, emellett a már leszerelt Boeing-gépek kis dohányzóasztalait is árusítani akarják, mint "feledhetetlen emléket".

Az Air Asia fapados légitársaság Malajziában – amely rekordveszteséget könyvelt el a vírus járvány idején – most kereskedelmi szolgáltatást indított. Közvetlenül össze akarja kötni a malajziai farmokat a távoli vevőkkel: például a szállodákkal, áruházláncokkal.

Olyan szolgáltatást próbálnak nyújtani, mint az Amazon a házhoz szállításban: a fagyasztott csirkétől az ananászig mindent kiszállítanak, hogy pótolják az elmaradó jegybevételt.

Hasonló ötlettel rukkolt elő a kanadai Air North kanadai légitársaság is, amely a Yukon vidékét kötötte össze olyan nagyvárosokkal, mint például Vancouver. Az egykori aranyásó vidéken kilenc kanadai dollárért, vagyis kicsivel több mint kétezer forintért kínálják a fedélzeti menüt. De akár sajttortát is lehet rendelni tőlük 13,99 kanadai dollárért. Ez a szolgáltatás csak az északnyugati Whitehorse városában működik, ahol az ügyfelek másnap kapják meg a rendelt ételeket. A házhoz szállítás díja pedig mindössze 10 kanadai dollár.

Utazás a nagy semmibe: ezt kínálja a japán ANA holding, amely charter gépeken hirdet utakat. Az új kezdeményezésük keretében 300 embert sorsolnak ki "hawaii utazásra". Az Airbus A 380-as gépe békeidőkben Tokió és Honolulu között repked, most azonban másról van szó: a 90 perces utazás során a légi kísérők hawaii virágmintás inget viseltek, és természetesen maszkot. Csak épp a gép nem szállt fel – így a másfél órás „út” után ugyanoda érkeztek "egy örökre emlékezetes hawaii túráról".

A Starlux Airlines szintén hasonló utakat hirdetett Tajvan körül, a 144 dolláros jegyeket pedig egyből elkapkodták.

Kínában kezd magára találni a légiforgalom: a jövő hónapban már el kívánják érni a tavalyi szintet – számolt be a China Daily. Ez persze a hazai forgalomra vonatkozik, amely Kína hatalmas belső piacán önmagában is igen jelentős. Mindez persze nem menne óriási kedvezmények nélkül.

A China Eastern Airlines, amely Kína három legnagyobb légitársasága közé tartozik, különleges hétvégi ajánlattal állt elő. 3322 jüanért, vagyis 148 ezer forintért olyan hétvégi kártyát kínálnak, mely egész évben érvényes. A júniusban meghirdetett program pedig nagyon népszerű: volt olyan járat, ahol az utasok 90 százaléka ezzel a hétvégi kártyával fizetett. Persze fel is merülhetne a kérdés, hogy megéri-e ez a cégnek, a válasz pedig határozott igen: a China Eastern légitársaságnál a gépek utasokkal teli fedélzettel repülnek, ráadásul a hétvégi kártyát használók zöme új utas. 150 ezren másodszor is használták az év végéig érvényes kártyájukat Kínában.

hvg360 Nemes Nikolett 2024. november. 29. 12:00

„Ezeket nyilvános kivégzésnek neveztük egymás között” – így kergeti felmondásba a dolgozókat egy toxikus munkahely Magyarországon

Hogyan működik, mi mindent tesz egy bántalmazó felettes, és mit okoz ezzel a beosztottjainak? Miért volna fontos külön kezelni a vezetői és a szakmai kompetenciákat, és miként lehet maga a rendszer is bántalmazó, amelyben a szereplők töltik a mindennapjaikat? Edinger Katalin nyolc évig dolgozott egy kiadónál, ahonnan beszámolója szerint azért távozott – többedmagával együtt –, mert a főnöke súlyosan toxikus légkört teremtett. Erről is beszélgettünk vele.