A legtöbb büntetést az RTL-nek kell fizetnie.
Burkolt reklám közzététele és a támogatási szabályok megsértése miatt bírságolt az Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (MNHH) Médiatanácsa, az RTL Klub szolgáltatójára 2,2 millió forintos büntetést szabott ki – közölte az NMHH kommunikációs igazgatósága csütörtökön.
Az RTL-t azért bírságolták meg, mert az Életmódkalauz egy-egy vizsgált márciusi adásában a műsort támogató plasztikai intézet, gyorséttermi lánc és háztartási gépeket értékesítő vállalat, étrend-kiegészítőt forgalmazó cég termékeiről és szolgáltatásairól részletes információt nyújtott, ezzel azok megvásárlására, igénybevételére sarkallva a nézőket – olvasható a közleményben.
A TV2 szolgáltatójára 100 ezer forintos, a Hír TV és a Magyar ATV szolgáltatóira 50-50 ezer forintos bírságokat rótt ki a grémium, amiért a csatornákon az időjárás-jelentéseket támogató vállalatok szponzoráló üzenetei burkolt reklámok voltak.
A Hír TV júniusban népszerűsített egy medencemárkát, a Magyar ATV és a TV2 pedig májusban egy arcmaszkokat árusító céget propagált ily módon.
Mint írták, az arcmaszkok népszerűsítése esetén megállapított bírság összegénél a testület méltányosan járt el, és elfogadta a médiaszolgáltatók védekezését, amely szerint a koronavírus-járvány idején a nézők tájékoztatása és az arcmaszkok beszerezhetőségének közlése közérdeket szolgált.