Tíz százalék kedvezményt ígért, de csak ötöt adott a légitársaság.
A Gazdasági Versenyhivatal azért indított eljárást a Wizz Airrel szemben, mert tavaly április 11. és július 10. között a Booking.comon keresztül történt foglalásainál 10 százalékos Wizz-kredit visszatérítést hirdetett, ám csak ötöt adott.
Amikor valaki regisztrál Wizz Air online felületén, ott automatikusan Wizz-számlája nyílik, amit pénzbefizetéssel lehet feltölteni kreditekkel. A légitársaság járataira erről a számláról is lehet jegyet vásárolni vagy szállást foglalni, és ott írják jóvá a meghirdetett kedvezményeket is. A Wizz Air a 2019-es, megtévesztőnek talált kedvezményeket mobilappjában, e-mail-kampányában, valamint a weboldalán is promotálta.
A GVH határozatának indoklásából kiderül, hogy a magyar bázisú légitársaság tudott az eltérésről, mégsem korrigálta.
A versenyhivatal már korábban is marasztalta el a Wizz Airt: tavaly júliusban negyedmilliárd forint kompenzáció kifizetésében egyeztek meg, akkor az utasok panaszai alapján vonták őket eljárás alá a Wizz Flex repülőjegy-kiegészítő szolgáltatás hibái miatt. Szintúgy 2019-ben büntette meg őket a kormányhivatal is 300 millió forintra egy fogyasztóvédelmi eljárás nyomán, akkor öt járattal kapcsolatban állapítottak meg szabálysértéseket.