Vállalkozás hvg.hu 2020. június. 30. 12:14

Európai szinten is kiemelkedő volt a magyar felvásárlási láz a járvány elején

Európában a második legnagyobb, az Európai Unióban a legnagyobb növekedést mérték Magyarországon a boltok forgalmában.

Kétszer akkorát nőtt a magyar kiskereskedelem a járvány alatt, mint az európai átlag – olvasható a Nielsen negyedéves jelentésében. A növekedés nálunk 17,7 százalékos volt, aminél nagyobbat csak Törökországban mértek, a kontinens átlaga 9,8 százalék volt.

Pedig az első negyedévnek csak az utolsó néhány hetében volt itt a koronavírus. Akkor azonban olyan felvásárlási láz kezdődött, hogy megfordította az addigi trendet, és döcögősből minden korábbi rekordot megdöntő negyedévvé alakult az első három hónap.

A magyar élelmiszerpiac, a pánikvásárlások hatására, tovább gyorsult, és értékben 12,3 százalékkal bővült. A vegyi áruk piaca a kialakult járványhelyzet hatására 17,3 százalékkal nőtt az első negyedévben.

A piaci szereplők számára egy sor nehézséget – kapacitáshiányt, elővigyázatossági intézkedések szükségességét, az online vásárlás iránt megugró igényt – is hozó járványhelyzet minden országban a gyors és nagy volumenű beraktározás felé terelte a fogyasztókat”

 – magyarázta Kovács Gergely, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője.

Az még nem látszódhat az első negyedéves adatokon, hogy ezek után áprilisban hatalmasat zuhant a boltok forgalma, a Központi Statisztikai Hivatal szerint akkor 10,2 százalékos volt a visszaesés az egy évvel korábbihoz képest, ahogy egy sor üzlet bezárt.