A Darlie fogpaszta dobozán egy blackface-t viselő fehér férfi portréja látható.
Felülvizsgálja Ázsia-szerte forgalmazott Darlie márkanevű fogápolási termékcsaládját a Colgate-Palmolive, amelynek csomagolása sértő sztereotípiát jelenít meg – adta hírül a BBC.
A népszerű márka logója egy blackface-t viselő fehér férfi portréja. A blackface-t, vagyis azt, ha fehérek sötét színűre festik az arcukat – ahogy arról ebben a cikkünkben írtunk – szakértők ma már egyértelműen rasszista tradícióként azonosítják, amelyet egyszerre táplált a feketéktől való félelem és a feketéken való nevetés.
A Darlie-t 1989-ig Darkie-nak hívták a sötétebb bőrszínű emberekre utalva, a nevet azonban a részvényesek és más csoportok nyomására megváltoztatták. A logóhoz viszont azóta sem nyúltak.
A márka a Colgate és a hongkongi központú Hawley & Hazel közös tulajdonában van 1985 óta. Kínában 17, Szingapúrban 21, Malajziában 28, Tajvanon pedig 25 százalékos a részesedése a fogkrémpiacon az Euromonitor International adatai szerint.
A BBC megjegyezte: most, hogy George Floyd halála után az Egyesült Államokban fellángolt a faji megkülönböztetésről és a feketék jogairól szóló vita, illetve egyre nagyobb teret nyer a Black Lives Matter (a feketék élete számít) mozgalom, számos vállalat márkái, termékei felülvizsgálatára kényszerült. Szerdán a PepsiCo jelentette be, hogy átalakítja a Jemima néni (Aunt Jemima) elnevezésű márkáját, mert a logója rasszista sztereotípiákat jelenít meg. Később a Mars Inc közölte, hogy felülvizsgálja az Uncle Ben's márkanév alatt forgalmazott termékeit, hasonló okból.