Vállalkozás MTI 2020. június. 18. 05:55

3,8 milliárdra nőtt a Rail Cargo Hungaria vesztesége tavaly

Az előző évi 2,6 milliárdról.

A vezető hazai vasúti áruszállító, a Rail Cargo Hungaria Zrt. (RCH) adózás utáni vesztesége 2019-ben közel 3,8 milliárd forintra nőtt az előző évi 2,6 milliárdról, árbevétele majdnem 10 százalékkal 72 milliárd forintra csökkent - írta a csütörtöki Világgazdaság.

A lap emlékeztet, hogy országos szinten egyedül az osztrák állami tulajdonú RCH vállal úgynevezett egyeskocsi szolgáltatást, amely támogatás nélkül szinte életképtelen. E szolgáltatás a hazai vasúti árufuvarozás mintegy negyedét teszi ki, és fenntartásán vállalkozások ezreinek a működése múlik. Hozzátették: a Világgazdaság már hetekkel ezelőtt arról értesült, hogy

a terület állami támogatásáról szóló rendelet "napokon belül megjelenik", az intézkedés azonban még várat magára.

Jobban szerepelt tavaly a részben szintén osztrák hátterű GYSEV Cargo, amelynek árbevétele 15,5 milliárd forintra nőtt 2019-ben, 0,6 milliárdos üzemi eredménye a mutató háromszorozódását jelenti, adózott eredménye pedig 536 millió forintra emelkedett az előző évi 213 millióról.    

Az MMV Magyar Magánvasút Zrt., amely a vasúti áruszállítás liberalizálásával megjelenő kisebb cégek közül a legnagyobb, 154 millió forint veszteséggel zárta a tavalyi évet, míg az előző évben 286 millió forint nyeresége volt. Az árbevétele csaknem 20 százalékkal, 8,3 milliárd forintra esett - olvasható a Világgazdaságban.

Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.