Miközben az európai vezetők keresik azokat az utakat, amelyek lehetővé teszik a koronavírus-járvány okozta válság utáni gazdasági talpraállást és a megélhetésüket vesztett emberek megsegítését, két európai fintech cég, a Loyaltek és a Paynovate elindította a Unity Card szolgáltatást. Az előre feltölthető kártyával a társadalom egyes rétegeit lehet támogatni, például alkalmas arra, hogy az önkormányzatok segítsék a járvány miatt bezárni kényszerült üzlettulajdonosokat, illetve vállalkozókat.
A Unity Card kártyák akár közvetlenül is eljuthatnak a kedvezményezettekhez, vagy, a Loyaltek a kibocsátó önkormányzatok, állami szervezetek részére küldi el a kártyákat, amelyek továbbítják a támogatni kívánt/kedvezményezett személyekhez, csoportokhoz – mondta a HVG-nek explains Robert Masse, a Loyaltek alapítója és igazgatója. A Unity Cardot a kibocsátó a meghatározott összeggel bármikor fel-, illetve újratöltheti, és azt is meg lehet szabni, hogy a kártyán lévő pénz hol költhető el, ki lehet például jelölni azokat a kereskedőket, akik veszélybe kerültek a járvány gazdasági következményei miatt. A kártya hagyományos debit kártyaként működik a kártyatermináloknál. Az érvényességi idő a támogatási célhoz illeszthető, a kedvezményezettek a kártya hátulján található QR kód vagy telefonról elérhető, automatikus hangalapú információ segítségével tudják folyamatosan ellenőrizni, hogy milyen összeg áll rendelkezésre. A Magyarországon is elérhető kártyából eddig Európa szerte mintegy egymillió darabra kértek már ajánlatot.
A Unity Card kártyák a felhasználók számára teljesen ingyenesek. A Unity Card nem kapcsolódik bankszámlához, így a felhasználóknak bankszámlával sem kell rendelkeznie a használatához.
Robert Masse hangsúlyozta, a kártyát kibocsátó szervezet, intézmény vagy önkormányzat egy extranet oldal segítségével tudja nyomon követni, elemezni és ha szükséges, bármikor módosítani a kártyák használatát, méghozzá valós időben. Ezen az online felületen beállítható a kártyák lejárati dátuma, valamint a felhasználás helye ország, irányítószám, üzleti szektor, vagy akár felhasználási mód szerint (pl. e-kereskedelem, ATM stb.). Ez a technológia tehát jelentős könnyebbséget jelent a támogatások eljuttatására és a támogatási összeg célzott felhasználására a krízis időszakában.
A Unity Card eddig egyebek mellett Németországban mutatkozott már be, ahol a Loyaltek már több tízezer darab kártyát adott át a helyi önkormányzatoknak.