Vállalkozás hvg.hu 2020. május. 06. 14:15

Ipsos: Minden tizedik nő elveszítette most a munkáját Magyarországon

Az Ipsos Omnibusz legfrissebb felmérésében azt vizsgálta, hogy a koronavírus-járvány milyen hatással volt a mindennapi életre. A kutatás eredménye szerint több lett az álláskereső, és csökkent a bizalom a média iránt, viszont egyre tudatosabban élnek a magyarok, és bíznak a gyógyszergyártókban.

A tudósok és a WHO (Egészségügyi Világszervezet) a leghitelesebb véleményformálók a koronavírussal kapcsolatban, míg a közösségi média az átlagos bizalomindexének enyhe növekedése mellett is a legkevésbé hiteles forrás, többek között erre a következtetésre jutott az Ipsos Omnibusz.

A közvéleménykutató cég friss felmérése szerint a megkérdezettek 48% érzi túlzónak a vírus körüli médiaaktivitást.

A 18-39 évesek kifejezetten szkeptikusan kezelik a COVID-19-járvány kitörésének média által sugallt súlyosságát.

Kétharmados többség bízik a gyógyszergyártók vakcinafejlesztésében, míg 37% hisz abban, hogy júniusra visszaáll a korábbi rend (ez utóbbi értékkel világviszonylatban is óvatosnak számítanak a magyarok).

A friss mérés eredményei szerint az aktív munkavállalók közel tizede vesztette el korábbi állását a járvány hatására.

A férfiak körében 7%, míg a nők esetében közel 11% ez az érték.

A legfeljebb általános iskolai végzettséggel rendelkezők a leginkább érintett csoport, negyedük munkája vagy munkahelye szűnt meg az elmúlt hónapokban.

Az Ipsos Omnibusz felmérése szerint tíz diplomás közül hat él a home office lehetőségével (58%), míg a legfeljebb általános iskolai tanulmányokat végzett munkavállalók mindössze negyede (24%). Legnagyobb arányban (63%) a budapestiek tudnak részben vagy teljesen otthonról dolgozni jelenleg.

A kutatás szerint az arcmaszk viselésének aránya 13 százalékponttal, 60%-ra emelkedett egy hónap alatt, a különösen veszélyeztetett korosztályban, a 60 év felettiek körében ennél jóval magasabb érték, 74% mérhető.

A tömegközlekedési eszközöket változatlanul kb. kétharmados többség kerüli, míg a további megelőző intézkedések súlya valamelyest gyengült az előző mérés óta, a gyakori kézmosás vagy a fertőtlenítőszer használata továbbra is fontos a magyaroknak.

Az Ipsos Omnibusz felmérése szerint a rendezvényeken való részvétel vagy a külföldi és belföldi utazások gyakorisága várhatóan közelíti majd a járvány előtti időszakét.

A lakosság negyede (26%) attól teszi leginkább függővé a felvett szokásai enyhítését, hogy elérhető lesz-e a koronavírus elleni védőoltás, ötödük pedig elsősorban a kormány vagy a járványügyi hatóság, tiszti főorvos bejelentését várja a vészhelyzet végéről.

A felmérést 1000 felnőttkorú magyar állampolgár megkérdezésével, országos mintán zajló online kutatással készítette el az Ipsos Omnibusz április végén. Az eredmények reprezentálják a hazai 18 éven felüli népességet a legfontosabb társadalmi-demográfiai mutatók (így életkor, nem, iskolai végzettség, lakóhely szerinti régió, településtípus) szerint.

hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.