Az energiaszolgáltatók hiába ígérték meg, hogy fizetési nehézségekkel küzdő magánszemélyeknek, és kisvállalkozásoknak segítséget nyújtanak, inkább a behajtást választják.
A kormánnyal kötött megállapodás értelmében az energiaszolgáltatóktól azt várják, hogy a fizetési nehézségekkel küzdő ügyfeleknek ütemezzék át, vagy csökkentsék a számlatartozásaikat, esetleg függesszék fel a fizetési kötelezettségeket. A Guardian brit lap cikke szerint azonban azok inkább behajtókhoz fordulnak. A lap birtokába került levél szerint péládul a Shell Energy egy kevesebb, mint 80 fontos tartozás kapcsán fenyegette meg ügyfelét végrehajtással.
A Shell Energy szerint a behajtótársaság levele csupán egy utolsó lehetőség volt az ügyféllel való kapcsolatfelvétel céljából, miután többször felkéték őket, hogy lépjenek kapcsolatba velük.
A kormány szóvivője szerint különösen a mikrovállalkozások számára jelenthet segítséget egyes energiaszolgáltatóknak az az ajánlata, hogy három hónappal kitolnák a fizetési határidőket, mert ezek ellenkező esetben végztes sebet kaphatnak.