A jövő héten indul a közforgalmi hajózási szezon a Duna fővárosi szakaszán.
A megszűnés szélére került a menetrend szerinti fővárosi hajózás, hiába áldoztak rá közel félmilliárd forintot nagyjából tíz éve – írja a Népszava. Az idei szezonkezdés nehezen megy, a hét hajóból álló flottából hatra – a Budavárra, a Várhegyre, a Lágymányosra, a Lánchídra, a Pestbudára és a Hungáriára – néhány nappal a kezdés előtt még nem sikerült üzemeltetőt találni. A hetedik hajó a 125 éves Hófehérke elsősorban nosztalgiahajó.
A hajók Kopaszi-gát–Rómaifürdő-vonalon március 15. és augusztus 31. közötti, menetrend szerinti, napi 10-11 órás üzemeltetésére február elején írt ki három tendert a BKV. A három pályázatból kettőre egy ajánlat sem érkezett. A Budavár és a Várhegy üzemeltetésére jelentkezett ugyan egy vállalkozó, de végül azt a tendert is érvénytelennek kellett nyilvánítani, mivel a cégtől hiába kérték a hiányzó dokumentumok pótlását.
A Népszava megkereste a BKV-t a sikertelenség okairól, de ott csak annyit válaszoltak, hogy „a megadott határidőig nem érkezett be érvényes ajánlat”. A pályázatokat hamarosan újra kiírják – ígérte a lapnak cég. A hajóknak azonban már a jövő héten szolgálatba kellene állniuk, hiszen a március 15-től induló tavaszi szezonban elvileg a teljes flottára szükség van. A BKV nem rendelkezik saját hajózási személyzettel, csupán hajókkal, ezért az üzemeltetést külsős cégekre bízzák.
A lap megjegyzi, az 1986-ban megszűnt hivatásforgalmi hajózást 2012-ben uniós pénzből indították újra. A kezdeti lelkesedés azonban jelentősen csökkent azóta.