A Magyar Telekom a 0 forintért kínált telefonokhoz drágábban adja az előfizetést, így a vásárló végeredményben nem az akciós áron veszi a telefont – közölte a GVH egy vizsgált ügyben, amely ezért 670 millió forintra büntette a szolgáltatót. A cég szerint nem követtek el jogsértést.
A Magyar Telekom megtévesztően sugallta lakossági ügyfeleinek szóló reklámkampányaiban 2016 augusztusától 2017 áprilisáig, hogy a számukra kínált mobiltelefon-készülékekért kizárólag a feltüntetett árat kell fizetni – közölte szerdán a GVH.
A szervezet szerint a reklámokból ugyanis nem derült ki, hogy a telefonkészülékekhez kapcsolt, 2 éves hűségidővel értékesített tarifacsomagok havidíja a telefonok árának egy részét is tartalmazza. A hirdetések alapján a fogyasztók nem ismerhették az előfizetésbe beépített árrész nagyságát, így végső soron azt sem, hogy milyen áron jutnak a készülékekhez.
A GVH saját vizsgálata során arra jutott, hogy az előfizetőknek a kétéves hűségidő alatt NEXT S csomag esetén összesen 36 ezer forinttal, NEXT M csomag esetén összesen 96 ezer forinttal többet kellett fizetniük, mintha ugyanazon előfizetésre készülékvásárlás nélkül szerződtek volna. A versenyhivatal álláspontja szerint így megtévesztő volt a reklámkampányokban feltüntetett, kedvezményesnek mondott, esetenként 0 forintos ár. Mindezért pedig jár a 670 milliós büntetés.
Mindezzel a Magyar Telekom nem ért egyet, mint azt a Napi.hu-nak küldött reagálásukban megjegyzik, "a Telekom folyamatosan törekszik arra, hogy kedvező konstrukcióban kínáljon okostelefont ügyfeleinek. A GVH által kifogásolt kampány kapcsán a Telekom a jogsértést nem ismeri el, a döntés ellen várhatóan jogorvoslattal él, erről a döntés részletes tanulmányozását követően dönt."