Egyszereplős tendert írt ki az MTVA a reklámfelületeinek értékesítésére. A várható nyertes cég tulajdonosai között Fidesz-közeli szereplőket találhatunk.
A Media Services Company (MSC) értékesítheti az állami média hirdetési felületeit a következő három évben, ha nem minősítik ismét érvénytelennek az erre vonatkozó tendert. A G7 cikke szerint a közbeszerzés eredménye nem meglepő, mert eddig is ők végezték ezt a munkát az MTVA számára, illetve más nem is adhatott ajánlatot, mivel csak az MSC-t hívták meg a tenderre.
Az MTVA által kiírt közbeszerzés szerint a 3 évre szóló megállapodás az állami média valamennyi hirdetési felületére kiterjed, vagyis az MSC anyavállalata, az Atmedia kezeli
- az M1, M2, M4, M5, Duna, Duna World tévécsatornák,
- a Kossuth, Petőfi, Bartók és Dankó rádiók, illetve
- az előbbiekhez tartozó teletext és
- az online (így különösen a hirado.hu, mediaklikk.hu, petofilive.hu, m4sport.hu)
felületeket.
Az MTVA minimum 2,3 milliárd forintot remél a felületek értékesítéséből, de az elmúlt években 6 milliárd forint körül alakult a reklámbevétele. Az ügynökség 3,2 milliárd forintig a piaci hirdetési bevételek 10,5 százalékát kapja meg, efölött pedig 200 millió forintonként nő a jutalék, úgy, hogy a 4 milliárd feletti részre már több mint 18 százalék jár.
Ez alapján a Media Services Company évi 700-800 millió forintot kereshet az állami megbízáson. Az állami hirdetések után csak 5,5 százalékos jutalékot számolhatnak el, de ahogy a G7 is megállapítja, ebben az esetben az állam saját magánál hirdet és ezen keres az Atmedia. A cég az ország egyik legnagyobb reklámértékesítője (sales house) és 2016-ban került kormányközeli kézbe, ekkor vásárolta meg a Habony Árpádhoz köthető Tombor András.
Az Atmedia tulajdonosai között találjuk Mészáros Lőrinc magántőkealapját, részben a Tv2 új tulajdonosi körét, a felcsúti milliárdossal jó kapcsolatot ápoló Vida József és üzlettársait.