Ez teszi ki a szénsavas üdítők forgalmának 60 százalékát.
Az a 3 millió hektoliter, amely 2018 júliusa és 2019 júniusa között fogyott el, értékben több mint 50 milliárd forintot jelent – közölte a Nielsen.
Az elemző cég összesítése alapján az elmúlt év belföldi kólafogyasztása mennyiségben 7 százalékkal, értékében 10 százalékkal nőtt éves alapon. A közlemény szerint a kereslet jellemzően júliusban és augusztusban, valamint decemberben ugrik meg.
A teljes mennyiség alig harmadát, azaz nem egészen 100 millió litert tesz ki a cukormentes kóla, bővülése azonban háromszoros a cukrot tartalmazó kólához képest. Egyre népszerűbbek ugyanakkor az ízesített termékek is – tették hozzá.
A magyar vásárlók 60 százaléka a kólát 400 négyzetméternél nagyobb alapterületű üzletekben vásárolja. Az értékmért forgalmon belül 45 százalékot tesz ki az 1 liter és 1,9 liter közötti kiszerelés. A 2 liter feletti és 1 liter alatti palackok részesedése egyaránt 25 százalék körüli.
A gyártói márkák fölénye megkérdőjelezhetetlen, részesedésük meghaladta a 90 százalékot.