Szinte forintra ugyanakkora nyeresége volt a Duna Aszfaltnak, mint egy évvel ezelőtt.
Ami korábban Simicska Lajos és a Közgép volt, az ma már Szijj László és a Duna Aszfalt Kft. Ennek megfelelően a tiszakécskei vállalkozó először 2015-ben tűnt fel a 100 leggazdagabb magyar listáján, ahol egyből a 29. helyen landolt. Ma már a 10. leggazdagabb magyarnak számít.
Szijj fő cége a Duna Aszfalt, amely építőipar közbeszerzések sorát nyerte meg az elmúlt években. Ennek megfelelően bevételei 2018-ban elérték a 129,5 milliárd forintot, amiből 18,559 milliárd forintnyi nyereséget sikerült kitermelni. Érdekesség, hogy egy évvel ezelőtt „még csak” 75,6 milliárd forint bevételt ért el a Duna Aszfalt, ám adózott eredménye 153 millió forinttal több volt.
A rosszabb eredményt többet közt azzal lehet magyarázni, hogy 395-ről 481-re nőtt a foglalkoztatottak száma, így a bérköltség is megemelkedett 1,76 milliárdról 2,3 milliárdra. Ezen felül az egyéb bevételeknél is nagy különbséget lehet látni: 36 milliárdról 5 milliárdra esett vissza, miközben az anyagjellegű ráfordítások 49,6 milliárdról 92,9 milliárdra, az igénybe vett szolgáltatások értéke pedig 31,2 milliárdról 52,2 milliárdra nőtt.
Ekkor számok mellett jogosan vethetnénk fel, hogy egy ekkora árbevételű és nyereségű cég biztosan kipróbálja magát külföldön is, ám nem ez a helyzet: az „exportértékesítés nettó árbevétele” sorban ugyanis továbbra is csak egy kövér nullát látunk.