A vezérigazgató szerint egy gép meghibásodott, ezért csak egy kisebbet tudtak küldeni az utasokért, ez okozta a problémát.
Mint korábban beszámoltunk róla, szombaton nem fért fel mindenki a Wizz Air Frankfurt–Budapest-járatára, mert túl kicsi gépet küldött a légitársaság. Végül 50 utas rekedt Németországban, az ügyben pedig a Miniszterelnökség is megszólalt, amely közleményében elfogadhatatlannak nevezte az esetet és fogyasztóvédelmi eljárást kezdeményezett.
Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a Turizmus.com oldalnak az üggyel kapcsolatban elismerte, hogy több hiba is történt Frankfurtban, ezért a részleteket házon belül is vizsgálják, a tanulságokat leszűrik,
az utasokat pedig mindenképpen kompenzáljuk
– írta Váradi. A vezérigazgató közlése szerint a szóban forgó járat a gép meghibásodása miatt nem tudott felszállni, ezért a kapacitások szűkössége miatt végül egy kisebb gép tudott csak kirepülni az utasokért.
"Hibázott az utasokat helyben kiszolgáló cég is, a felelősség viszont a Wizz Airt terheli, hiszen mi állunk szerződéses kapcsolatban az utasokkal. Megvizsgáljuk a tanulságokat, az utasok kárát pedig igyekszünk enyhíteni, amennyire lehet" – közölte.
Váradi hozzátette ugyanakkor, hogy szerinte egyedi esetről van szó, amelyet őszintén sajnálnak, de "Európát tekintve a Wizz Air bizonyíthatóan a legkevesebb járatát törlő légitársaság, és iparági átlag fölött teljesít a járatpontosság tekintetében is". Szerinte a kapacitások szűkössége miatt a légi közlekedésnek úgy általában is rengeteg nehézséggel kell szembenéznie, mert csúcsra van járatva, "ezért drámaian leromlott az infrastrukturális kiszolgálás, a légi irányítás túlterhelt. Ezek a tényezők lerontják a légitársaságok eredményeit, és ezáltal végső soron a fogyasztók élményét is. Ez globális iparági probléma, amit orvosolni kell" – írta.