Vállalkozás hvg.hu 2019. május. 21. 11:05

Megnyugodhat az ember, akinél nagyobbat senki sem bukott a Youtube-on

Ilyen hullámvasutat sem látott még senki: egy vita miatt egy hétvége alatt két és fél millió feliratkozót veszített a Youtube-sztár, majd kitört a béke, és egymillió új feliratkozója lett. Tízmillió forintok múlnak ezen.

Mi is beszámoltunk róla, hogy a szépségápolási – főleg sminkelési – tippeket adó videós blogger, azaz vlogger, James Charles több millió feliratkozót veszített, miután összeveszett kebelbarátjával, Tati Westbrookkal.

Utóbbi is vlogger, aki egy azóta már 50 milliós megtekintésnél járó videóban pakolt ki egykori (?) barátjáról: szerinte ugyanis James Charles a hírnevét, eszközeit és pénzét használja arra, hogy mások érzelmeivel játszadozzon.

A videóban elhangzottak szerint mások szexualitását is manipulálja, hiszen az előbbi eszközeivel előbb megpróbálja tönkretenni, elbizonytalanítani a rajongóit, majd olyan irányba terelni őket, hogy az a saját homoszexualitásával összeférjen – még akkor is, ha az áldozatai nem melegek.

A támadás betalált, hiszen miközben Charles a kisfilmet megelőző pénteken 16,5 millió feliratkozóval rendelkezett, az azt követő hétfőn már csak 13,8 millióval. Ekkorát pedig még soha senki nem bukott a Youtube-on.

Azóta viszont szent a béke, hiszen James Charles hivatalosan, videóüzenetben kért bocsánatot, ami úgy látszik betalált vetélytársánál: Tati Westbrook ugyanis Twitteren válaszolt, ami szerint az elmúlt hét során többször is beszélgettek egymással, és úgy döntöttek, jobb lesz, ha elássák a csatabárdot. Éppen ezért ő már nem fog többet erről a témáról szólni, azért azt is megjegyezte, hogy nem bánja, hogy közzétette az eredeti videót.

Egy biztos: a vitával végeredményben mindketten jól jártak, hiszen ismertségük jelentősen megnőtt, valószínűleg ennek is köszönhető, hogy James Charles a kezdeti óriási bukás után ismét növeli a rajongói számát, ami kedden ismét megközelítette a 15 milliót. Ez egyébként hétfőhöz képest is több százezres ugrás.

Márpedig a feliratkozók rengeteg pénzt érnek: bár önmagáért a feliratkozásért nem jár pénz, ők valószínűleg meg fogják tekinteni a videókat, amiért már igen. Hogy mennyit, az számos dologtól függ: attól hogy mennyi ideig néznek meg egy videót, használnak-e reklámblokkolót, a feltöltő szerződik-e reklámügynökséggel, mennyi a nézők átlagéletkora, melyik országban tette közzé a kisfilmet, de az is hatással van a kapott pénz mennyiségére, hogy az év melyik részében tették közzé a videót.

Egy idei számítás szerint – amely szerint a feliratkozók heti egy videót néznek meg reklámblokkoló használata nélkül – egymillió feliratkozó évente legalább 57 200 dollárt, azaz mai árfolyamon közel 17 millió forintot ér egy youtubernek. Ha valaki heti egynél több videót tesz közzé, amiben több reklám van, akkor ez az összeg nő. De maradván az eredeti számításnál, James Charles egy hétvége alatt több mint 40 millió forintnyi éves bevételt bukott, amiből 17 milliót azóta már visszanyert a feliratkozók által. Azaz tönkremenni vélhetően nem fog balhé miatt, hiába hozott történelmi rekordot a leiratkozók száma nála.  

Kult HVG 2024. november. 26. 20:00

"Amit mi csinálunk, az hosszútávfutás" – színfalak mögött az Ivan & The Parazollal

Néhány napon belül több helyen és több helyzetben is találkoztunk a jövőre hatodik nagylemezét megjelentető Ivan & The Parazollal, hogy megtudjuk, mitől különleges a zenekar új nagylemeze, hogyan áll most a 14 éves zenekar, mi történt velük az elmúlt években, és miért gondolják azt, hogy eljött az együttes aranykora. A HVG kisfilmje.