Oroszországban például egy 21 éves lány népszerűsítette az elektromos cigarettájukat.
Felfüggesztette új elektromos cigarettájának közösségimédia-kampányát a Philip Morris, miután a Reuters hírügynökség nyomozása kiderítette, hogy világszerte fiatal, 25 év alatti influenszerek reklámozták a terméket.
Az új típusú, IQOS elnevezésű elektromos cigaretta globális médiakampányára egy hónapja bólintott rá az amerikai élelmiszer és gyógyszer engedélyeztetési hivatal (FDA). Az amerikai dohánycég előzetesen azt ígérte, mindent megtesz, hogy a fiatalokat ne bátorítsa a termék használatára, sőt a reklámok látványterveiben is idősebb emberek szerepeltek.
Ehhez képest a kampányban szerződtetett egyik orosz influenszer, Alina Tapilina mindössze 21 éves, de mások sem érték el még a 25 éves kort. Ez azért is különösen kínos, mert a Philip Morris belső szabályzatában is szerepel, hogy nem reklámoznak olyan modellekkel, akik 25 évesnél fiatalabbak, vagy olyan hírességekkel, akik fiatalokat szólítanak meg.
A Reutersnek küldött közleményében a cég azt írta, hogy ugyan nem sértették meg a törvényeket, de ez még nem kifogás arra, hogy saját szabályzatukat és az általuk rögzített elvárásokat nem teljesítették. Ezért belső vizsgálatot indítottak, és az egész világon beszüntették a vitatott kampányt.