A jegyvizsgálókat ért bántalmazások után készülékükön egy gombnyomással kérhetnek majd segítséget.
Sok erőszakos cselekmény érte a jegyvizsgálókat az elmúlt időben, erről többször beszámoltunk (pl. itt, itt és itt), ezért a MÁV új eszközzel szerelte fel a jegyvizsgálók ellenőrző készülékét.
A pályaudvarokon bemondott figyelemfelhívások és a meghozott védelmi intézkedések pozitív eredmény hoztak, írja közleményében a vasúttársaság, ezért a gyors segítségnyújtás megtalálása érdekében széles körű szakértői vizsgálatot folytattak. Ennek eredményeként a vonatszemélyzet konfliktuskezelési tréningen vett részt, valamint a jegyellenőrző készülék segélykérő (S.O.S.) funkcióval bővült, aminek segítségével az adott vonaton szolgálatot teljesítő kollégák probléma esetén gyorsan tudják riasztani a fedélzeten utazó vagyonőrt, a többi jegyvizsgálót, mozdonyvezetőt vagy az üzemirányítókat.
Ilyen helyzet többek között a bántalmazás vagy azzal való fenyegetés, utas rosszulléte, balesetveszély elhárítása, utasok értékeinek vagy a jármű védelme. Az új funkciót tavaly nyár óta eddig 12 alkalommal használták a jegyvizsgálók. A bevezetés óta szerzett tapasztalatok azt mutatják, hogy amikor problémás utassal van dolga egy jegyellenőrnek, több támogató jelenlétében a konfliktusok hatékonyan csillapíthatók.
A jegyvizsgálók elmondása alapján megesett, hogy egyszerre öt utas lépett fel fenyegetően, azonban a pánikgomb használata után érkezett erősítés végül meggyőzte őket, lehiggadtak, és mindannyian fizettek. Intézkedés alkalmával nem minden esetben együttműködők az utasok, és előfordult, hogy nyolc fenyegetőző utashoz kellett rendőrt hívni a következő állomáshoz.
Több alkalommal rosszullét miatt hívtak mentőt utashoz a szolgálatban levő jegyvizsgálók az S.O.S. gomb segítségével.