Több hazai gyárat is érint az elbocsátás.
Az utóbbi hónapokban több magyarországi autóipari beszállító is létszámleépítésbe kezdett – írja a Magyar Hang.
Legutóbb, április elején a Continental hűtő-fűtő csövekre specializálódott magyarországi leányvállalatánál küldtek el néhány tucat embert a Délmagyar.hu-nak nyilatkozó munkavállaló elmondása alapján. A vállalat vezetése cáfolta a nagyarányú leépítéseket, de elismerte, valóban küldtek el dolgozókat a tavaly október óta mutatkozó autóipari visszaesés miatt. Ugyanerre hivatkozva jelentette be alig valamivel korábban a szombathelyi TDK autóipari beszállító, hogy a tavaly októberi 2750-ről 2500-ra csökkent a dolgozói létszáma, mert a távozó alkalmazottak helyére nem vesznek fel újakat.
Egy hónappal korábban az autókárpitokat és ajtóborításokat gyártó spanyol Antolintól bocsátottak el 150 embert, mert a termelés egy részét Spanyolországba telepítik. Tavaly decemberben pedig az autóiparban használatos kábelkorbácsok gyártásával foglalkozó Lear Corporation Hungary Kft. zárta be 500 főt foglalkoztató gyöngyösi gyárát, mert a megemelkedett bérek miatt már nem volt gazdaságos a gyártás.
Róna Péter közgazdász a lapnak úgy nyilatkozott, hogy akár a magyar bruttó hazai termék (GDP) néhány tized százalékos visszaesését is eredményezheti a német autóipar gyengélkedése, hiszen igen jelentős a német autógyárak részesedése a magyar gazdaságban.
A német autóipari vállalatok szakmai képviselete, a VDA (Verband der Automobilindustrie) számításai szerint a német autóipar termelése az idén öt százalékkal, 4,8 millióra csökkenhet.