Szabó Yvette
Szerzőnk Szabó Yvette

Új médiavállalkozást alapított a felcsúti milliárdos felesége. Habár a kormányközeli médiabirodalom, a Kesma nonprofit alapítványi tulajdonban van, a neki beszállító cégek természetesen profitra hajthatnak.

Film-, video- és televízióprogram terjesztésére újabb cég került a Mészáros-birodalomba, amelynek ezúttal Mészáros Lőrinc felesége, Mészárosné Kelemen Beatrix a tulajdonosa. Ő tölti be az igazgatóság elnöki tisztségét is.

A vezetőségbe ugyanakkor bekerült Bálint Istvánné is, akit Mészárosné már az Echo Televízióba is magával vitt, méghozzá a Felcsút melletti Bicskéről. Bálint Istvánné Bicske fideszes alpolgármestere, aki 2017-ben a választói szavazatok alapján elnyerte Az év alpolgármestere díjat, 2015-ben pedig Áder János köztársasági elnök a Magyar Bronz Érdemkereszt polgári tagozatával tüntette ki a menekültügyben végzett több éves, kiemelkedő munkájáért. (Bálintné főnővérként 1994-ben a bicskei menekülttáborban kezdett dolgozni.)

Más kérdés, hogy a kitüntetés után egy évvel a kormány úgy döntött, a bicskeiek kérését meghallva bezárja a menekülttábort, két évvel később pedig Orbán Viktor a választási kampányban már azzal riogatott, hogy ha nem a Fidesz nyer, akkor újból megnyitják a tábort a „migránsok” előtt.

A Media Vivantis igazgatóságának másik tagja Ruff Zoltán, aki még 2003-ban került a Hír TV-hez, majd 2005-től 2011-ig az Echo tévé vezetőségében kapott tisztséget. 2013-ban Ruff lett az Erzsébet-utalványokhoz kapcsolódó Erzsébet Vagyonkezelő Kft. ügyvezetője, és maradt a cég 2017-es végelszámolásáig, így egy időre hozzá került az Erzsébet téri Akvárium üzemeltetése is.

Mészárosné új médiavállalkozása éppen akkor jött létre, amikor a milliárdos üzletasszony két új televízió csatorna irányítását is átveszi. Az Echo TV ugyanis április 1-jétől beolvadt a Hír TV-be, és ezzel egyidejűleg távoztak a vezetői is, köztük Mészárosné. Ő azonban nem marad televízió nélkül, mert két életmód csatornát irányít, az Ozone -tés a Life TV-t. Mindkét csatorna az ifjabb Matolcsytól került a Közép-európai Sajtó és Média Alapítványhoz (Kesma), amely a Hír Tv-nek is a tulajdonosa.

A kiszivárgott információk szerint a Kesma létrehozását azért határozta el Orbán Viktor köre, hogy kevesebb pénzt kelljen költeniük a több mint 400 bekebelezett médiumra. A Media Vivantis ugyanakkor kiváló lehetőséget ad arra, hogy a cég akár a Kesmához tartozó és az állami reklámköltésekkel eltartott televíziós csatornáknak beszállítson, akár azoknak a műsorait terjessze. Mindezt persze pénzért, amiből viszont már Mészárosék bevétele és nyeresége növekedhet.    

 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Hírek a koronavírus-járvány második hullámáról