Egy brüsszeli szakmai fórumon az európai légitársaságok a légi irányítási rendszer reformját sürgették a dinamikusan növekvő forgalom kiszolgálása érdekében.
A szakmai fórumon megjelenő légitársaság-vezetők szerint az egyre sokasodó késések a forgalomirányítási rendszer hiányosságaira vezethetők vissza – írta a Világgazdaság.
A fórumon Michael O’Leary, a sztrájkok során pórul járt utasok ellen nemrég kártérítési pert nyert Ryanair vezérigazgatója ki is fakadt, mivel nem érti, hogy miközben a légtérhasználati díjak az egekben vannak, a szolgáltatás az irányítók sztrájkjai és felkészületlenség miatt sokszor akadozik, s emiatt veszteség éri a légitársaságokat és az utasaikat.
Az Európai Légitársaságok Szövetségének adatai szerint a légi irányítás szolgáltatási színvonalának csökkenése és a sztrájkok tavaly 17,6 milliárd euró kárt okoztak az unió gazdaságának, a járatkésések tízéves csúcsot döntöttek.
Az előző évihez képest 26 százalékkal 334 millióra nőtt a késve leszállt gépeken utazók száma.
Willie Walsh, a British Airways- és Iberia-tulajdonos IAG vezérigazgatója szerint a késések növekedésében az egységesített uniós légtérhasználati szabályozás, valamint menedzselési problémák is közrejátszanak.