Kovács Gábor
Szerzőnk Kovács Gábor

Vállalatcsoporttá alakultak a nemrég egy alapítványba terelt fideszes médiumok, betagozódnak Mészáros Lőrinc volt cége, a Mediaworks alá, ami így uruk, irányítójuk és felügyelőjük lesz. Ezzel megvalósul a fideszes média gyakorlati és teljes központosítása.

2019. év február hónap 21. napján uralmi szerződést kötöttek egymással Mészáros Lőrinc felcsúti dollármilliárdos volt érdekeltsége, a Mediaworks Hungary Zrt. és 28 darab további médiavállalkozás, amelyek mind a KESMA (Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány) nevű, Fidesz-közeli médiaalapítvány tulajdonában állnak – ez erről szóló hirdetményt március 7-én tették közzé a cégközlönyben. A szerződéssel elismert vállalatcsoport jön létre, aminek uralkodó tagja a Mediaworks, a többi cég pedig ellenőrzött tag.

Ez nagyon fontos lépés, eddig ezeknek a cégeknek csak közös volt a tulajdonosuk (a KESMA), innentől viszont

központi irányítású vállalatcsoportként működnek tovább,

ezzel megvalósul a fideszes média gyakorlati és teljes központosítása. A Mediaworks tulajdonosi jogokat gyakorolhat a többi cég fölött, a vállalatcsoporttá alakulás többek közt az alábbiakat vonja magával:

  • Közös beszerzési rendszert használnak, gyakorlatilag a Mediaworks dönt a beszerzésekről és bonyolítja le azokat;
  • Egységes informatikai rendszert használnak;
  • Összehangolják humenerőforrás-menedzsmentjüket, gyakorlatilag a Mediaworksnél határozzák meg, ki dolgozzon az Origótól a Hír Tv-n keresztül a Ripostig bárhol.
  • A Mediaworks jogosult a cégek marketing- és jogi tevékenységének összehangolására;
  • A cégek a Mediaworks által irányított központosított pénzügyi rendszerbe tömörülnek, közös likviditási menedzselési, közös elszámolási stb. rendszerekkel;
  • Összehangolt számviteli rendszert alkalmaznak;
  • Összehangolt kontrolling-rendszert használnak.

És hogy a gyakorlatban ki lesz a főnök? A Mediaworks ügyvezetése képviseletében az uralkodói jogokat gyakorolja:

  • Liszkay Gábor elnök-vezérigazgató;
  • Lóczi János általános vezérigazgató-helyettes;
  • Kálmán Erika portfóliókezelési vezérigazgató-helyettes;
  • Csermely Péter tartalomfejlesztési vezérigazgató-helyettes.

 

Forrás: Cégközlöny

A Fidesz-közeli médiacégek tulajdonosai 2018. december elején ajándékozták oda több tízmilliárd forint összértékű újságjaikat, tévéiket, rádióikat a KESMA-nak. A manőverrel olyan koncentráció jött létre a magyar médiapiacon, ami mellett a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ha akart volna, se mehetett volna el szó nélkül. A kormány rendeletben nemzetstratégiai jelentőségűnek minősítette az érintett médiacégek fúzióját, ezért azt a GVH nem vizsgálta.

Orbán Viktor miniszterelnök mindeközben ellenzéki médiatúlsúlyt és ellenszelet érez.

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.