17 millió forint bírságot szabott ki a jegybank a Hitelcentrum Szolgáltató Kft.-re a banki és fogyasztói érdekek megsértése miatt.
A Magyar Nemzeti Bank 17 millió forintra bírságolta a Hitelcentrum Szolgáltató Kft.-t, mivel banki és fogyasztói érdeket is sérthetett azzal, hogy a pénzpiaci többes ügynök nem az elvárható gondossággal közvetített ugyanazon fogyasztóknak egyidejűleg jelzáloghitelt és személyi kölcsönt, nem adott át kellő számú versengő ajánlatot ügyfeleinek, és a panaszkezelési szabályzata és gyakorlata nem felelt meg a jogszabályoknak.
A Hitelcentrum Kft. a Duna House Holding Nyrt. tagjaként jelentős szereplője a hitelközvetítői piacnak. Az MNB a 2014. január 1-jétől a vizsgálat végéig terjedő időszak áttekintése során megállapította, hogy a hitelközvetítő nem tudta alátámasztani, vizsgálta-e az ügyfelek JTM-rendelet szerinti hitelezhetőségi korlátját, ezen belül azt sem, hogy az adott ügyfél rendelkezik-e más hitelkérelemmel vagy folyósított egyéb hitellel.
A jegybank súlyosbító körülményként értékelte, hogy a Hitelcentrum az azonos ügyfelek többszöri párhuzamos hitelfelvételének kockázatáról sem adott megfelelő tájékoztatást. Emiatt nemcsak a hitelekhez képest túl alacsony ingatlanfedezettel bíró ügyfélkör sérülhetett, hanem a többes ügynököt megbízó túlzott üzleti kockázatot vállaló pénzügyi intézmény érdeke is.
Emellett a Hitelcentrum nem mindenkor nyújtott megfelelő tájékoztatást ügyfeleinek a jogorvoslati lehetőségekről, illetve a panaszok teljes körű kivizsgálásának eredményéről sem. Hiányos volt a megtartott oktatásokról, képzésekről szóló, a jogszabályi rendelkezéseknek megfelelő nyilvántartás is – írta a Világgazdaság.