A Mediaworksnek nem csak a bevételei, de a kiadásai is nőnek, a médiaportfólió mögött pedig akkora adósságtömeg van, ami miatt az állami hirdetések nélkül összeroppanna a médiabirodalom.
Első ránézésre ugyan sikeres, egészséges cégnek néznek ki a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó médiák összefogója, a Mediaworks Zrt., a cég 2017-ben húszmilliárdnál is több árbevétel mellett 4,3 milliárd forint adózott eredményt ért el, ami igen jó eredménynek számít. A G7 viszont alaposabban is megnézte az elérhető pénzügyi adatokat, amelyekből egy több tízmilliárd forintos, bonyolult szerkezetű adósságtömeg rajzolódik ki, amely csak az állami hirdetésdömpinggel tartható fenn.
A volt felcsúti polgármester médiaportfólióját összefogó céget az Opus Press Zrt. birtokolja, bevételük jelentős része állami vagy államközeli hirdetésekből származik: a G7 korábbi számításai szerint a bevétel 60 százalékát teszi ki a listaáron hirdető állami vállalatoktól befolyó összeg. A bevételek mellett viszont a kiadási oldal is folyamatosan nő, komoly adósságokat hagyva maga után.
A G7 szerint hosszú távon 14,6 milliárdos költségszinttel kell számolnia a Mediaworksnek, amennyiben nem szánja el magát jelentős költségcsökkentő programra. Adósságfronton az egyik komoly kötelezettség a szintén Mészáros-résztulajdonban levő MKB felé van, 9,48 milliárd forintot kapott a cég a banktól. Az anyacég Opus Press mérlegéből pedig az olvasható ki, hogy 6,2 milliárdnyi hosszú távú kötelezettséget tartanak nyilván egy 2016-os, zárt körű kötvénykibocsátásból, a kötvényeket 2019 áprilisában vásárolják vissza.
Ha a teljes portfólió konszolidált számait nézzük, azt látjuk, hogy 13 milliárd forint hosszú lejáratú kötelezettségállományt tart nyilván a cég, de ezen túl 15 milliárdnyi rövid lejáratú kötelezettség, nagyrészt szállítói követelés is van. Ekkora adósság mellett a lap szerint csak az állami hirdetések jelenlegi struktúrája mellett tartható fenn a médiabirodalom.
Mindeközben Mészáros vidéki lapjai az elmúlt két évben vásárlóik csaknem 22 százalékát veszítették el, a zuhanást pedig még nem sikerült megállítani: a lapok értékesített példányszáma a harmadik negyedévben átlagosan 2,5 százalékkal zsugorodott, ez mintegy 5000 vevőt jelent.