2500 fős cégcsoport jön létre Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában.
Mindhárom érintett ország versenyhatóságai jóváhagyták, így a Karlovarské minerální vody és Balogh Levente lett a PepsiCo üdítők és élelmiszertermékek kizárólagos forgalmazója, illetve a franchise jogok birtokosa Magyarországon. A KMV átvette az amerikai cég cseh és szlovák érdekeltségeit is. A tranzakcióval a KMV Csoport a régió vezető ásványvíz- és üdítőital-gyártója lett.
Idén januárban jelentették be, hogy a KMV és Balogh Levente felvásárolják a PepsiCo magyarországi érdekeltségeit, illetve a KMV megveszi az amerikai cég termékeinek forgalmazási és franchise jogait Csehországban és Szlovákiában. Mostanra a tranzakció mindhárom országban megkapta a helyi versenyhivatali engedélyeket – közölték a társaságok.
Az akvizíciót követően a KMV Csoportnak 11 gyára és 2500 alkalmazottja lesz, a cégcsoport éves forgalma pedig 545 millió dollárra emelkedik. A termékportfolió Magyarországon többek között a Pepsi, Schweppes, Mirinda, 7Up, Gatorade, Mountain Dew, Lipton, Toma dzsúsz és üditő, Toma Forrásvíz, illetve Kristályvíz márkákkal bővül. Emellett a Lays és Cheetos chipsek forgalmazása is az új tulajdonos kezében lesz.
Az olasz Pasquale család tulajdonában álló csehországi KMV és a Szentkirályi ásványvizet piacvezetővé emelő Balogh Levente három évvel ezelőtt hoztak létre közös vállalatot annak érdekében, hogy a két “ásványvíz-dinasztia” erős regionális családi vállalatcsoporttá váljon. Az együttműködés keretében a magyarországi közös vállalat – melynek elnöke Balogh Levente – felvásárolta korábban a Kékkúti Ásványvizet a Nestlétől.
Miután összevonták a két céget, megkezdődtek a beruházások mind Kékkúton, mind Szentkirályon. Idén szeptemberben adták át például Szentkirályon a cég új gyártósorát, amellyel megduplázzák az ásványvíz-palackozó kapacitást.