Behajtóval próbált elévült tartozásokat behajtani a Telenor, most pedig befizetett számlákat fizettetne be újra – írta a 24.hu.
Miután augusztusban a lap megírta, hogy a Telenor behajtót küldött volt ügyfeleire, hogy elévült tartozásaikat behajtsa, a mobiltársaság is megvizsgálta az ügyet, de nem talált problémát.
Az olvasók szerint viszont továbbra sincs minden rendben a Telenornál, például már kifizetett számlákat próbálnak behajtani rajtuk. Vélhetően nem frissítették az az adazbázist, melyet a behajtócégnek, azaz az Intrumnak eladtak, de arra is volt példa, hogy a behajtócég nem tudta bemutatni a számlát, amely alapján az összeget követelték.
A Telenor szerint az ügyfelek a hibásak, és az utalások beazonosíthatóságával lehetett gond. Kérdés persze, hogy első körben miért nem küldött a telekommunikációs cég fizetési felszólítót az évek során, hogy tisztázzák legalább azokat a tartozásokat, amikre megtörtént a befizetés.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) szerint gyakori jelenség, hogy befizetett számlák is kerülnek a behajtási csomagokba, mivel általában csomagban, nagy tételben veszik meg a követeléseket.
Attól viszont, hogy elévült egy követelés, még bármeddig zaklatható vele az ügyfél. Prőbálkoznak a behajtócégek, mivel bíróságra nem mehetnek az elévült számlákkal, de ha tízből egy adós fizet, már jól járnak – írja a portál. Az ügyfélnek csak annyit kell tennie,hogy dokumentálja a tartozás kiegyenlítését, de ha ezután is kapja a felszólítóleveket, forduljon inkább ingyenes békéltető testülethez.
A Telenor cikkünkhöz az alábbi kiegészítést fűzte:
"Csak olyan követelést értékesítünk engedményezés útján, amelyet tényleges szolgáltatásról kiállított számla, vagy számlahelyettesítő okmány alapoz meg. Amikor az ügyfél befizet egy számlát, az bekerül egy – ellenőrzött, auditált – zárt számlázási rendszerbe és hozzárendelődik a megfelelő számlához. Bizonyos esetekben előfordulhat, hogy a befizetés nem az ügyfél szándéka szerinti, hanem egy korábbi kifizetetlen számlájára kerül elszámolásra. Például akkor, ha az előfizető banki átutalással fizet, de a közlemény rovatba nem a számla sorszámát, hanem az előfizető hívószámát vagy ügyfél-azonosító számát írja be, tehát nem egyértelmű, hogy melyik számláját kívánta rendezni. Ha több kiegyenlítetlen számlatartozása áll fenn, úgy a befizetés a legrégebben lejárt számla terhére lesz elszámolva. Mivel a kiállított számlákat nagyon sokféle módon fizethetik be az ügyfeleink, előfordulhat véletlen tévedés, elírás. Amennyiben az ilyen eseteknél utólag sikerül beazonosítani, hogy a kérdéses befizetés valóban megtörtént, akkor az ügyfél egyenlegében megjelenik a befizetés, és az érintett számlák lezárása megtörténik. Ha például az olvasó banki utalást indított, és az internetbank visszaigazolta az utalást (lehet, hogy ezt érti az ügyfél bizonylattal igazolt befizetés alatt), de a közleményből kimaradt a számla sorszáma, akkor előfordulhat, hogy a befizetett összeg egy korábbi számláját egyenlíti ki, hiszen nem ismert a befizető pontos szándéka. Amennyiben azonban sikerül igazolni és azonosítani a befizetést, természetesen az ügyet kezeljük, korrigáljuk és eltekintünk a behajtástól."
* * * Már teljesen ingyenes bankszámlák is elérhetőek
Sokan fizetnek éves szinten több tízezer forintot csak azért, mert van saját bankszámlájuk. Azonban léteznek már teljesen ingyenes számlacsomagok is! A Bankmonitor bankszámla kalkulátora – a bankolási szokásai alapján - mindenkinek személyre szabottan megmutatja az elérhető legkedvezőbb ajánlatokat.