A Starbucks végre bemerészkedett az olasz piacra, de a kapu mellett a kasszát is szélesre tárta. Abban az országban, ahol gyakorlatilag hatósági áras a kávé, bepróbálkoztak egy másfeles szorzóval.
A nagy forgalmú, turistákra bazírozó teraszokat és éttermeket leszámítva Olaszországban nagyjából mindenhol 1,20-ért lehet kapni a presszókávét, de országszerte kaphatóak úgynevezett kávébérletek is, amellyel 10 euórért 10 kávét lehet inni.
A Milánó központjában álló gyönyörű Postapalotában nyitott üzletben most 1,8 euróért kínálják majd a presszót. Ez egyébként nem számít kiemelkedően magas árnak a világ többi nagyvárosának Starbucks-áraihoz képest. Amerikában nyáron csendben 1,95 dollárra, azaz 1,6 euróra emelték az eszpresszó árát, míg Budapesten nagyjából 1,5 eurónak megfelelő összegért vásárolható meg a legkisebb kiszerelés.
Az 1970-ben alapított kávézóláncot épp az olasz kávékultúra ihlette, a seattle-i vállalkozás azonban eddig nem merészkedett be a dél-európai ország piacára. Az áraik alapján úgy tűnik, most sem feltétlenül a helyieket, inkább a turistákat fogják majd kiszolgálni.