A vállalat vezérigazgatója az indiai középosztály növekedése miatt a bevételek gyors gyarapodásával számol.
Megnyitja első indiai áruházát az IKEA. A svéd bútor-kiskereskedelmi konszern Haidarábád városában építette meg 37 ezer négyzetméteres üzletét. A tervek szerint 850 alkalmazott szolgálja majd ki a vásárlókat, akiknek száma az IKEA vezetője szerint egy év alatt elérheti a hétmilliót is. A vállalat azt ígéri, hogy nemzetközi termékeik mellett a helyi sajátosságoknak és az indiai életmódnak megfelelő cikkekkel egészítik ki kínálatukat, emellett ezer termékük kerül majd 200 rúpiánál (2,5 eurónál) kevesebbe.
Jesper Brodin, az IKEA vezérigazgatója a hivatalos megnyitást megelőző napon, szerdán tartott sajtótájékoztatóján hangsúlyozta, hogy elérhető áron kiváló minőségű bútorokat kínálnak az indiai fogyasztóknak. Azt tervezik, hogy 2025-re 25 áruház működik majd Indiában, mindezt ráadásul alig 1,5 milliárd dolláros beruházással oldanák meg. A vállalat arra számít, hogy az országban a középosztály növekedése miatt egyre több és több vásárlójuk lesz.
A svéd cég már harmadszor próbálja megvetni a lábát Indiában, 2006-ban például azért kellett visszakoznia, mert a külföldi befektetéseket szabályozó törvény nem tette lehetővé, hogy társuljon egy helyi partnerrel. Elemzők szerint most is kérdéses az IKEA sikeressége: a vállalatnak olyan vetélytársakkal kell majd megküzdenie, mint az Urban Ladder és a PepperFry, nem beszélve az olyan internetes kiskereskedelmi vállalatokról, mint az Amazon és a Flipkart.