Az e-könyvek piacát megreformáló Publishdrive hosszas tárgyalások után jutott be a kézivezérelt kommunista könyvpiacra a kínai Amazonként ismert DangDang-en keresztül.
A Publishdrive egy mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat is használó e-book megosztó felület, ahol a feltöltést követően 400 online üzlet kínálatában jelenik meg a publikáció, több mint 100 országban. A rendszer automatikusan juttatja el az e-bookot a webshopokba, figyeli a vásárlási adatokat, illetve elemzéseket is készít. A magyar csapat két éve mutatkozott be a New York-i TechCrunch-on, most pedig a kínai piacot vették célba, ahol a Forbes szerint egy 2014-es iparági felmérés szerint 580 kiadó volt jelen az országban, mindegyik állami kézben, a magánkiadókat pedig betiltották.
“Nem volt egyszerű menet, 2016-ban kezdtünk tárgyalni a kínaiakkal – mondta a Forbesnak Jentetics Kinga, a PublishDrive alapító ügyvezetője. “Kicsit másként működik a binisz az állami importőr és a cenzúra miatt. Nehéz volt kitalálni, hogy ki-kivel milyen kapcsolatban van, a mai napig még vannak kérdőjelek az erőviszonyokban.”
A Publishdrive nem kapott tiltólistát, de tisztában vannak vele, hogy bizonyos e-könyvekkel adódhatnak majd nehézségek. A PublishDrive az amerikai piacon már megvetette a lábát, egy egymillió dolláros befektetést követően ugyanis irodát nyitottak New Yorkban, Kaliforniában és Seattle-ben is, és a Google is mentorálta őket.