Vállalkozás hvg.hu 2018. július. 24. 09:42

Egy magyar startupnak sikerült betörnie a diktatórikus kínai könyvpiacra

Az e-könyvek piacát megreformáló Publishdrive hosszas tárgyalások után jutott be a kézivezérelt kommunista könyvpiacra a kínai Amazonként ismert DangDang-en keresztül.

A Publishdrive egy mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat is használó e-book megosztó felület, ahol a feltöltést követően 400 online üzlet kínálatában jelenik meg a publikáció, több mint 100 országban. A rendszer automatikusan juttatja el az e-bookot a webshopokba, figyeli a vásárlási adatokat, illetve elemzéseket is készít. A magyar csapat két éve mutatkozott be a New York-i TechCrunch-on, most pedig a kínai piacot vették célba, ahol a Forbes szerint egy 2014-es  iparági felmérés szerint 580 kiadó volt jelen az országban, mindegyik állami kézben, a magánkiadókat pedig betiltották.

“Nem volt egyszerű menet, 2016-ban kezdtünk tárgyalni a kínaiakkal – mondta a Forbesnak Jentetics Kinga, a PublishDrive alapító ügyvezetője. “Kicsit másként működik a binisz az állami importőr és a cenzúra miatt. Nehéz volt kitalálni, hogy ki-kivel milyen kapcsolatban van, a mai napig még vannak kérdőjelek az erőviszonyokban.”

A Publishdrive nem kapott tiltólistát, de tisztában vannak vele, hogy bizonyos e-könyvekkel adódhatnak majd nehézségek. A PublishDrive az amerikai piacon már megvetette a lábát, egy egymillió dolláros befektetést követően ugyanis irodát nyitottak New Yorkban, Kaliforniában és Seattle-ben is, és a Google is mentorálta őket.

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.