A Benetton korábban is alkalmazott már hasonló taktikát, hogy valamilyen provokatív kampányt alkalmazva hívja fel a figyelmet valamire – és persze önmagára.
A divatcég most azért került a támadások kereszttüzébe, mert a Földközi-tengeren sokáig hánykolódott menekülthajó, az Aquarius utasairól készült felvételeket osztott meg egyik új, provokatív céllal készült reklámkampányában. A képek több olasz lapban is megjelentek.
Nem először fordul elő, hogy az olasz divatcég hasonló taktikát választva igyekszik felhívni magára a figyelmet és ezzel voltaképp saját nevét öregbíteni. És amely miatt több alkalommal is elítélő mód nyilatkoztak már róluk. A Benetton egyelőre nem reagált a vádakra.
Photo by Orietta Scardino / ANSA pic.twitter.com/guFAq0976l
— Benetton (@benetton) 2018. június 17.
A képeket birtokló, menekültekkel foglalkozó S.O.S. Mediterrán civilszervezet a Twitteren azt közölte: elhatárolódnak az akciótól, és nemtetszésüket fejezték ki, amiért, a divatcég, mint fogalmaztak, nyomorúságos helyzetben lévőkkel próbálja pozitív színben feltüntetni magát.
A BBC megjegyzi, a mostani akció a vállalat korábbi reklámkampányait is megtervező (és ezzel tulajdonképpen az egész munkát levezénylő) Oliviero Toscani nevéhez fűzödik, akit 2000-ben épp egy ilyen botrány miatt távolítottak el a Benettontól, de idén februárban visszavették.