Vállalkozás hvg.hu 2018. június. 11. 13:41

Így tört be az amerikai rapperdivat az IKEA-ba

A svéd bútorcégnek Kanye West barátja tervezett egy az ezredfordulós generációt az áruházba csábító sorozatot. Ennek része az a szőnyeg, mely bátran nevezhető az IKEA eddigi legbizarrabb termékének.

Virgil Abloh (a nyitóképen Kendall Jennerrel a MET-gálán) 2018 márciusa óta a Louis Vuitton férfi ruházati vonalának művészeti igazgatója, 2018-ban a Time a világ 100 legbefolyásobb embere közé választotta. Karrierjét a Fendi divatháznál kezdte gyakornokként 2009-ben – Kanye Westtel együtt. Az akkor kötött barátság eredménye lett többek között az Abloh-nak nemzetközi hírnevet szerző Off-White márka.

IKEA

Az 599 svéd koronába, átszámítva kb. 18.500 forintba kerülő, IKEA-nak tervezett szőnyeg valójában saját maga számlája. A Markerad sorozat keretében Abloh több szőnyeget is tervezett, melyekre a védjegyének számító nagybetűs szlogeneket nyomtatták. Abloh egy időben ugyanis készleten ragadt Ralph Lauren ruhákat vásárolt össze, nagybetűs szlogeneket nyomott rájuk, majd tízszeres áron eladta őket butikjában. Az IKEA-sorozatban egy szimpla faszék is szerepel, melynek egyik lábára egy ajtótámaszt lehet felhúzni, illetve egy üvegszekrény, ami sportcipők tárolására – és megdicsőítésére – hivatott.

Henrik Most, az IKEA kreatív vezetője szerint a Markerad sorozat tagjai Abloh-nak köszönhetően magas művészeti értékkel bíró tárgyak – írta a Dezeen. A termékekkel az első saját otthonukat, albérletüket berendező ezredfordulós nemzedéket célozták meg.