2018 első negyedévében a bevásárlási céllal külföldre utazó magyarok 25, tavaly összesen 100 milliárd forintot költöttek a határon túli boltokban. Most viszont fordul a kocka, reménykedhetnek a hazai vállalkozások.
Ez negyedével több, mint egy évvel korábban, az öt évvel korábbi értéknek pedig a kétszerese – írta a blokkk.com.
A legvonzóbb úti cél eddig Ausztria volt; 2018 első negyedévében 16 milliárd forintot költöttek ott a magyar bevásárlóturisták, mely az összes külföldi boltokban elköltött pénz kétharmada. Szlovákiában 3, Szerbiában 2 milliárd forint feletti összegben költekeztünk. 2017-ben viszont a teljes évet tekitnve már többet költöttek a magyarok Szerbiában, mint Szlovákiában.
A gyenge forint és az emelkedő üzemanyagárak várhatóan mérséklik majd a külföldre irányuló bevásárlóturizmust, viszont a magyarországi vállalkozások ezzel jól járnak; nemcsak az egyre intenzívebb külföldi, hanem a hazai vásárlóerő is feléjük irányul majd. 2018-ban eddig 40 milliárd forintot költöttek el a hazai boltokban a külföldi bevásárlóturisták, akik az elmúlt öt évben harmadával többet - tavaly 180 milliárd forintot – költöttek Magyarországon.
2017-ben a határokon túli boltokban 100 milliárdot költöttek el a magyar bevásárlóturisták, ez alkalmanként kb. 25 ezer forintot jelent.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.