Vállalkozás hvg.hu 2018. június. 04. 21:17

24.hu: Eljárást indított a Médiatanács Simicska rádiója ellen

A hírek szerint azért indult eljárás a már csak zenéket sugárzó Lánchíd Rádió ellen, mert nem teljesítette a vizsgált időszakban a műsorszerkezetre vonatkozó vállalásait.

A 24.hu információi szerint eljárást indított a médiatörvény vélt megsértésére hivatkozva a Simicska Lajos tulajdonában lévő Lánchíd Rádió médiaszolgáltatója, a Lánchíd Rádió Kft. ellen múlt heti ülésén a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa.

Az eljárás végén a szankció akár komoly bírság is lehet, mert a mulasztás több frekvencián is megvalósulhatott – írja a lap. A múlt heti médiatanácsi ülésen szereplő napirendi pontról a médiahatóság által kiadott heti sajtóanyagban nem volt szó – tették hozzá.

A Lánchíd Rádió ellen azért indult eljárás, mert budapesti és vidéki frekvenciáin a médiaszolgáltató nem tesz eleget a műsorszerkezetre vonatkozó vállalásainak. Csak zene szól, az ígért műsorok nem – mivel anyagi okok miatt leállították áprilisban az adást.

Az eljárás tárgyát egyelőre a május 7-e és május 13-a közötti időszak képezi. A Lánchíd Rádió szerkesztőségét április 11-én, három nappal az országgyűlési választásokat bocsátotta el a médiaszolgáltató. Ekkor még úgy volt, hogy teljesen megszűnik a rádió, de végül nem némult el teljesen, azóta főleg magyar zenéket játszik. A Lánchíd Rádió érvelése szerint azért nem álltak le teljesen, mert a médiahatóság ebben az esetben is megbírságolhatta volna őket.

Bár a Lánchíd Rádió budapesti frekvenciájára vonatkozó, 2006-ban kötött hétéves, majd annak lejártakor öt évvel meghosszabbított médiaszolgáltatási jogosultság idén ősszel teljesen lejár, a vidéki frekvenciái még elég értékesnek tűnnek, mivel ezek engedély hosszabb időre szól.

hvg360 Dobszay János - Gergely Márton 2025. március. 15. 07:00

Lazuljon-e néha Magyar Péter, vagy abból nem sok jó származik? – Geszti Péter és Radnai Márk a HVG Címlapsztoriban

Van-e mesterséges intelligencia a Tisza március 15-re készült himnuszában? Mi volt a kormánykommunikáció lélektani mélypontja Geszti Péter számára? Mit árul el Magyarországról, hogy mindenki ki volt akadva Kasszás Erzsitől, akinek karakterével Radnai Márk mégis milliárdokat hozott a CBA-nak? Milyen megfontolás van amögött, hogy Magyar Péter hajlamos durván, cinikusan kommunikálni? Miért tojik mindenki a kormány jóhír-kampányára? Hogyan ne legyen Kubatov-lista a Tisza-szigetekből?