A Google 2018-as változtatásai jelentős hatással lesznek a rangsorolási algoritmusokra, ezáltal a webshopok forgalmára és eredményére is. A magyar webáruházak fele nincs felkészülve a változásra.
Júliusban jelenik meg a 68-as verziószámú Chrome , melyben már „nem biztonságos” címke kerül azokra a honlapokra, melyek nem titkosított kapcsolaton keresztül kommunikálnak a látogatók böngészőjével. Magyarul ez annyit tesz, hogy a https:// használata kötelező lesz mindenki számára.
A keresések nagy része mobilról indul, ezért a Google az asztali és a mobil oldalak értékét is a mobileszközökön mérhető eredmények alapján fogja rangsorolni, például az oldal betöltési sebessége is szempont lesz. A Kosárérték e-kereskedelmi magazin 2864 magyar webáruházat vizsgált, melyeknek csak 52 százaléka felel meg az SSL titkosítással ellátott kommunikáció követelményeinek. Azok a kereskedők, akiket nem biztonságosnak címkéz a Google, a vásárlói bizalom megingására számíthatnak.
A Google Mobilbarát teszt eszköze szerint az elemzésben részt vevő webáruházak 84 százaléka mobil eszközökre megfelelően optimalizált, így ezen a területen van a legkevesebb lemaradásuk a magyar kereskedőknek. A PageSpeed Insights pontszámok vizsgálata során viszont a webáruházak csak 20 százaléka ért el megfelelő (zöld) minősítést, azaz legalább 80 pontos eredményt, míg a narancs tartományba, azaz 60 és 80 pont közé asztali böngészőkben az oldalak 43 százaléka, mobil böngészőkben pedig 56 százaléka került.
A fenti elemzések alapján az öt legjobban teljesítő webáruház, mely biztonságos, és megkapta a mobilbarát minősítést is, a következők:
• ipkameradiszkont.hu (desktop: 98 / mobil: 99)
• samugazda.hu (desktop: 98 / mobil: 83)
• kabeltrend.com (dekstop: 97 / mobil: 96)
• fitwebshop.hu (desktop: 96 / mobil: 99)
• hangszerbirodalom.hu (dekstop: 96 / mobil: 99)