Vállalkozás hvg.hu 2018. március. 22. 11:03

A francia szépségipar verhetetlen

A világ viharosan változik, de azért vannak stabil értékek. Ezek egyike a legendás francia szépségipar.

A francia kozmetikai cégeket tömörítő szövetség, francia rövidítéssel, a „Febea” most tette közzé tavalyi kereskedelmi adatait. 2017-ben 13,6 milliárd euró értékben adtak el francia termékeket világszerte. 2016-ban a globális végeredmény még csak 12 milliárd euró volt. Az eladások növekedése az ázsiai régióban volt a leglátványosabb, plusz 25 százalékkal, az USA-ban 20 százalékos volt a növekedés. Patrick O’Quin, a szervezet elnöke szerint a francia savoir-faire, vagyis az évtizedek alatt felhalmozott szakmai tudás a döntő.

Persze a kekeckedőknek feltűnhet, hogy a cégvezető neve nem kifejezetten francia gyökerekre utal. De a modern világban nem ez a lényeg. Hanem például az, hogy az amerikai film és média világ sztárjai agyba-főbe dicsérjék a francia kozmetikumokat. Kell ennél jobb reklám? De a biznisz igazi terepe Ázsia.

 Ha az eladások növekedését csak Kínában és Szingapúrban nézzük, 30 százalékos a 2017-es bővülés. A legendás avene-i ásványvíz hazájába, a kis dél-franciaországi településre nemrég meghívták Hongkong egyik legnépszerűbb színésznőjét Cecilia Sot. Aki aztán Instagram követőinek melegen ajánlotta a helyi ásványvízből készült kozmetikumot, és ezt a javaslatot több ezren lájkolták. Hát így működik az évtizedes hagyományokra épülő, de a modern reklámot is alkalmazó francia szépségipar, amely a jelek szerint tarol - írja a Le Figaro.

A hagyományos francia termékek néha kemény konkurenciával néznek szembe, nemrég egy kanadai camembert lett világ legjobbja, a francia borokat szorongatják az újvilági ausztrál, amerikai, dél-afrikai szőlészetek. Az italok frontján csak a konyak tartja magát, a francia konyak a világ legnagyobb mennyiségben exportált tömény itala. A bevétel, legalábbis az eladott mennység adatai alapján, 10 milliárd eurós nagyságrendű, így a francia kozmetikumok exportja hozza a legnagyobb külkereskedelmi bevételt, csaknem 14 milliárd euróval a nagyon speciálisan francia termékek kategóriájában.

hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 03. 19:45

„Szüleink és nagyszüleink rutinszerűen spóroltak” – de lehet-e egyszerre takarékoskodni és egészségesen étkezni?

Érezhetően tovább drágultak az élelmiszerek, sokaknak kell még szorosabbra húzni a nadrágszíjat, és ez nem kellemes érzés. Balázs Barbara újságíró és takarékos gasztroblogger könyve útmutató ahhoz, hogyan lehet a házikoszttal takarékoskodni, milyen a mértékletes konyha, és hogyan győzhetjük le a kisebbségi komplexusainkat, ha főzésről van szó. <strong>Mit érdemes megtartani a régi idők szokásaiból</strong>, és hogyan spóroljanak, akik speciális diétára szorulnak?