Vállalkozás hvg.hu 2018. február. 05. 13:14

Megszólalt a budapesti reptér a tömeges lopások után

A Budapest Airport állítja, a számok a repteret igazolják, a poggyászlopások száma csökkenő számot mutat. Ezzel együtt idén volt olyan nap, amikor három bőröndben is matattak a reptéren.

Annyira eldurvultak a Liszt Ferenc-repülőteret jellemző poggyászlopások és kifosztások, hogy a budapesti dél-koreai nagykövetség január 19-én figyelmeztető posztot tett közzé a Facebook-oldalán, leírva, hogy az utóbbi időben több koreai utas értékei tűntek el a budapesti reptéren, így vigyázzanak és minden értéküket tegyék a kézben vitt csomagba, írtuk a hétvégén a 444 cikkére hivatkozva.

Talán erre reagálva tett ki hosszú bejegyzést a reptér a Facebook-oldalára. Azt írják, a Budapest Airport a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren nyújtott szolgáltatásokat érintő minden hiányosságot, mulasztást nagyon komolyan vesz. „A közelmúltban megjelent, poggyászlopási esetekkel kapcsolatos állításokat természetesen mi is hallottuk, olvastuk.”

Tájékoztatjuk utasainkat, hogy a Társaságunkhoz bejelentett poggyászlopási esetek száma a 2016-os kilencvenkettőről tavaly ötvenháromra csökkent. 2017-ben a Budapest Airport Zrt. poggyászkezelő rendszerébe több mint 3 millió csomagot vettek fel a légitársaságok, illetve a velük szerződésben álló földi kiszolgáló szervezetek, vagyis a rendszerben kezelt csomagok 0.002 százaléka lehetett érintett. A poggyászlopások, illetve a csomagok károsodása így szerencsére nagyon ritka, de természetesen tisztában vagyunk vele, hogy e téren egyetlen eset sem elfogadható.

A lopásokra rátérve kifejtik, a poggyászok szállítását nem ők, hanem a légitársaságok végzik, a „légitársaságok számára a jegykezelést (check-in) és a poggyászfelvételt szerződéses alapon földi kiszolgáló társaságok végzik. A Budapest Airport Zrt. ezen tevékenységekhez csupán az infrastruktúrát biztosítja, jelen esetben a poggyászszállító rendszert és a hozzá tartozó szoftver használatát. Ebből kifolyólag Társaságunk munkavállalói nem is kerülnek közvetlen kapcsolatba az utasok poggyászaival, csak abban az esetben, ha egy adott csomag vonatkozásában valamilyen biztonsági aggály merül fel; például az tiltott tárgyat tartalmaz, és ezért annak nyitása szükséges, ami kizárólag a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság közvetlen felügyelete mellett, zártláncú kamerarendszer által rögzített módon történik.”

Utasaiknak azt tanácsolják, poggyászaikkal „kapcsolatos bármilyen probléma esetén kérjük, azonnal lépjen kapcsolatba légitársaságával. Amennyiben a csomagjából bármit eltulajdonítottak, kérjük, az esetet a Repülőtéri Rendőr Igazgatóságnak is jelentse be, és nyújtson tájékoztatást a hiányzó tárgyakról, utazásának részleteiről és bármilyen egyéb, fontos, kapcsolódó információról.”

(via Budapest Airport / Facebook)

hvg360 Hamvay Péter 2024. november. 28. 15:20

Magyar Péter a politikai sárm iskolapéldája – interjú Sonnevend Júlia amerikai-magyar médiaszociológussal

A sárm, amivel korunk politikusainak egy része él, azt sugallja, hogy „olyan vagyok, mint te, úgy gondolkodom, úgy élek, mint te<strong>”</strong>, még akkor is, ha ez nincs is így – mondja Sonnevend Júlia. Az amerikai-magyar médiaszociológust a témában írt sikerkönyvéről, Orbán Viktorról, Magyar Péterről, Kim Dzsongunról és az egyesült államokbeli karrierjéről kérdeztük.