A brit Co-op konkrétan december 26. óta árulja a csokitojásokat, a vásárlók kiakadtak.
Anglia több szupermarketlánca már megint ünnepi hangulatba került; épphogy véget értek a karácsonyi ünnepek, rástartoltak a következőre – írta a The Guardian. A szigetország legnagyobb üzletláncának számító Co-op már karácsony második napján húsvéti tojásokkal töltötte fel a csokimikulások helyét. A közösségi médiában tiltakozási hullám indult a gyakorlat ellen.
A Co-op közleménye szerint azért a sietség, mert az eladási számok azt mutatják, a vásárlók többsége azonnal lecsap a tojásokra, így azok sem a raktárban, sem a polcokon nem foglalják a helyet más termékek elől. Az Aldi január 25-ig, a Lidl pedig március 1-ig vár a húsvéti termékek kihelyezésével.
A vásárlók ellenérzéseit a Co-op gyakorlatával szemben Susan Lawrence, a Pszichoanalízis Intézet munkatársa szerint az indokolja, hogy karácsony után fizikailag és lelkileg és teltségérzet alakul ki bennünk, „nincs idő megemészteni az ünnepeket”. Egy másik terapeuta, Graham Music szerint a fő gond a két ünnep összemosásával az, hogy a karácsony szinte mindenki számára jelentőséggel bír, míg a húsvét elsősorban a hívők számára fontos ünnep.