Az állam nem fizetett kártérítést.
Nem fizetett az állam kártérítést egyetlen olyan cégnek sem, amelyik korábban az M4-es autópálya leállított építésén dolgozott, csupán az elvégzett munkát és a felhasznált és a helyszínre kiszállított anyagok árát térítette meg, ami 45 milliárdos tétel volt – nyilatkozta a Világgazdaságnak Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára. Az érintett cégek között van a Közgép Zrt., az A-Híd Zrt., a Colas-Swietelsky-konzorcium és a Strabag, velük az állam peren kívül állapodott meg – derül ki a lap cikkéből.
Az M4 autópálya építésének leállításáról 2015 májusában, azt követően döntött a kormány, hogy az Európai Bizottság közölte: nem hajlandó támogatni a túlárazottnak ítélt beruházást. Igaz, az uniós támogatásokért felelős kormánytag, Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter 2015 márciusában nem ezt hozta fel indokként, hanem azt: Brüsszel kartellt gyanított, emiatt nem támogatja a 330 milliárd forintos beruházást.
Az időzítés mindenesetre sokatmondó: a felfüggesztés néhány héttel a G-nap után történt, a fejlesztést, amelynek kilométerenkénti költsége meghaladta a 3 milliárd forintot, pedig éppen Simicska Lajos cége, a Közgép valósíthatta meg. A Közgép egy Tisza-híd megépítésére is megbízást kapott az érintett, Abony és Fegyvernek közötti szakaszon.
Akkori hírek szerint addig azért 136 milliárd forintot már ki is fizettek a magyar államkasszából a kivitelezőknek – ennél a most említett összeg jóval alacsonyabb.