De egyre kevesebben gondolják azt, hogy minden vállalkozó korrupt, és kihasználja a környezetét.
Főként a 40–49 évesek, a budapesti és a községi lakosok esetében figyelhető meg javulás a vállalkozók megítélése tekintetében, de a középfokú végzettségűek attitűdje is pozitívan változott – számolt be a friss kutatási eredményekről a Világgazdaság. A magyarok körében a még júliusban mért 51 százalékról idén októberre 60 százalékra nőtt azok aránya, akik elismerik a vállalkozások gazdasági erőfeszítéseit, és egyre többen támogatnák adminisztrációs terheik csökkentését.
A megkérdezettek ugyanakkor a fiatalok vállalkozási kedvét negatívabban ítélik meg, mint korábban (30 helyett 27 százalék). Változott a hazai cégek megítélésére kialakított szegmensek aránya is: a szociálisan érzékeny, vállalkozásbarát klaszter aránya növekedett (18-ról 25 százalékra), míg a semleges szkeptikusok aránya 27-ről 25 százalékra csökkent.
A tipikusan negatív vélekedések (a vállalkozók korruptak, kihasználják a környezetüket, megkerülik a szabályokat) valamelyest visszaszorultak. Eközben a vállalkozók érdemeit hangsúlyozó feltételezések nagyobb megerősítést nyertek, és a magyarok reálisabban látják a vállalkozókat: az őket heroizálók aránya csökkent, és jelentősen növekedett azok száma, akik átlagemberként gondolnak rájuk (11 helyett 19 százalék). Az erősen negatív szegmens aránya is javult, 13 helyett csak 8 százalék vélekedik teljesen negatívan a vállalkozókról.